Vilka veckor, alltså

Snart så ska jag samla ihop mig och ta en kort runda på stan. Har redan varit ute en promenad efter frukosten. Rätt skön att komma upp tidigt och promenera lite, kanske inte jättebra egentligen, för jag ska jobba lång dag idag. Kommer att vara rätt trött när jag kommer hem. Fast nästa vecka är "skräckveckan". Jag börjar på mitt schema, så det blir mycket jobb. Har helgen den veckan. Hade nte varit så farligt om jag inte hade skrivit upp mig på att jobba onsdagen innan jag fick veta att jag skulle få börja gå på schema. Anyway, så nu ska jag jobba 6 dagar nästa vecka. Det är inget vidare, faktiskt. Nåja, jag får skylla mig själv lite. I vanliga fall så är schemat himla bra. På sex veckor så är det bara två vardagskvällar som jag jobbar till 22, men givetvis så har jag tagit på mig ytterligare två sådana dagar på den här 6-veckorsperioden. Nåja, nåja. Det fixar sig. Det är ju ganska skönt med extra inkomst faktiskt.

Ska bli spännande att se om jag fixar det här och hur länge jag får vara kvar. Ska också försöka ta tag i allt annat som jag skjutit på. Typ sånglektioner och körkort. Sedan finns det så mycket annat som jag också vill hinna med. Att sy och pyssla med sådan grejer. Sticka lite kanske. tror nog att jag kommer att ha mer tid för sådant nu, jobbar oftast bara några få timmar varje dag. Tyvärr så missar jag eldningen den här veckan, men tror inte att jag kommer att göra det fler veckor efter det här. 

Ska bli en galen vecka, den här veckan. Jobbar idag och 2.5 timmar på torsdag. Hopppar in för en personal som ska på utbildning. Imorgon så ska jag klippa gräs och köra skräp, hutlöst roligt va? Ska försöka att kurera min sönderhostade hals också. På fredag så ska vi fira Civs födelsedag, så det blir att åka dit och umgås. Efteråt så ska vi ut på krogen, jag gissar nog på att det kommer att bli ganska sent och att jag ev. kommer att ha rummet fullt med övernattande vänner. På lördag så ska jag försöka att gå upp så tidigt som jag bara kan och ta tåget till Ola och ÄNTLIGEN få umgås lite med honom. Nångång under söndagen så ska jag åka hem och förhoppningsvis träffa Petra... puh. Det blir mycket som ska klämmas in i planeringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0