Saker som är bra

Jag gnyr och gnäller ganska mycket nu. Det får ni stå ut med, vissa dagar så är jag på topp och sedan dalar det. Jag är rädd för att det kommer vara så här ett tag. Dock så finns det saker som får mig att dra på smilbanden, utan inbördes ordning:

1. Vänner
. Som stöttar, klappar, kramar och bara finns där när man ringer och behöver ha dem.
2. Oväntad uppskattning. Kommentaren från Moppa ang. sekreterarposten värmde hjärtat lite extra idag. Oväntade komplimanger eller uppmuntringar när det behövs som mest är så förbannat bra!
3. Pengar. Nej, man kan inte köpa lycka. Men man kan spendera pengar på saker som gör en lycklig.
4. Fynd. Vare sig det är ett reafynd i den gamla trogna favoritaffären eller att man funnit en hemsida som säljer saker till rba pris. Just nu så har jag hittat en som ska nyttjas när lönen kommer.
5. Skor. Jag är kasnke det brudigaste som vandrat omkring i ett par nötta conversedojjor, men skor får hjärtat att klappa lite snababre.
6. Foto. Att få framkalla kort i ett mörkerrum är en speciell känsla. Speciellt om man lärt sig det av sin pappa och har en underbar relation med nyss nämnde man. Fotografering är ett sorts band till min pappa. Ett förbanant bra sådant.
7. Familjen. Alltså, familjen är ta mig tusan det som får mig att hänga ihop.

Mycket anant ger mig myskänslor och lycka, men det här var ett axplock ur kärleksbubblet i mitt inre för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0