Lördag, en lugn dag

Igår stack ag ut på krogen en liten runda. Var ganska trevligt, min syster kom ju hit över helgen. Träffade några av hennes vänner och några av mina. Ganska lyckat om jag får säga det själv. Det som dock inte var så lyckat var killen som skulle visa sig på styva linan och poia ute på terassen mitt bland alla fulleglada partyprissar. Det är aldrig en god idé, speciellt inte i kombination med hans totala avsaknad av säkerhetstänk. Det smärtade i mitt alternativkonsthjärta måste jag säga. Det förstörde faktiskt lite av kvällen, för jag gick runt och var förbannad på honom ett bra tag efteråt, man latjar inte runt med eld runt salongsberusade krogbesökare, speciellt inte utan att någon är eldvakt och är beredd med brandfiltar, vatten och annan släckmateriel. Det hade verkligen kunnat gå illa, han var bara centimeter från oss med sina brinnande poi, det är fanimej inte okej. Han får gärna påstå att hn hade full koll, men på ett ställe där de flesta blivit lite väl påverkade av alkohol så går det inte att ha full koll. För övrigt så vågar jag påstå att man aldrig kan ha 100% koll ändå, det kan alltid gå fel, för det kan hända något oväntat. Det förstör så jävla mycket för oss som är seriösa och petiga med säkerheten, det är faktiskt jävligt farliga grejer som man sysslar med.

Nåja, nåja, nog om elddåren på krogen. Idag har det varit en lugn, skön och icke-produktiv lördag. Har slasat runt, städat och firat pappsen. Gick en runda på stan, tog en kaffe med Raz och sedan hem för att städa. Skulle åkt ut till Vislanda, men det fanns verkligen ingen tid, tråkigt nog. Hade varit skitkul att komma dit. Men man får passa på att träffa sin syster när hon är hemma, samt så vill man inte missa pappans födelsedagsfirande. Det var faktiskt himla trevligt, vi åt gott, drack gott och sedan såg vi på film. Därefter så träffade jag Rasmus nr 2 en liten stund. Det var ytterst uppskattat, han är ju inte heller hemma så himla ofta så det var mysigt att umgås lite. Vi såg iofs på film ihop i torsdag, men ändå. Man kan aldrig få för mycket av det goda..

Imorgon blir det verkligen en segisdag, ska inte göra något vettigt alls. Bara umgås med folk jag gilalr, pyssla lite hemma och sucka över att en ny arbetsvecka kommer. Hur roligt jobbet än är så är alltid den analkande arbetsveckan ett tungt moln på himmelen. Fattar inte varför, det är kul att gå dit ju? Det kanske är något som hänger med anställningen, man får söndagsbluesen på köpet. Det ingår i arbetet, på något vis, haha. Neeej, det kommer att bli kul att jobba, det är bara tungt att veta att jag måste skaffa nytt busskort, vänta på bussen i iskyla och inse att man missar bussen hem med 5 min. Fast, det är egentligen ingenting som jag bryr mig om. 

Nog med skitsnack, fröken borde dra upp täcket till hakan ch slumra in. Natti

Kommentarer
Postat av: Frida

Ska bli så himla mysigt om vi kan ses på fredag, har verkligen saknat dig, har laddat med en jättekram

2008-09-28 @ 15:18:38
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0