Kreativiteten vaknar

Nu har jag köpt film så jag kan börja fota igen, ska bli så himla roligt. Hittade en rulle som jag redan fotat upp, så den ska jag försöka framkalla i dagarna. Har ju alla vätskor och grejer, så det är bara att komma igång. Har en hel del färdiga negativ också, kanske skulle börja med dem?

Nåväl, ska börja smygfota folk. Pappa har massor av sådana kort från Paris, de är verkligen HELT underbara. Ska förstora några av dem. Han var riktigt duktig, fast jag tror inte att han själv har fattat det. Har redan en av hans bilder som förstoring, på Cornelis Wreeswijk, som hänger på väggen. Det är en underbar närbild när han sjunger. Måste hitta negativen och se om det inte går att förstora fram en serie. Pappa tog korten när Cornelis uppträdde på pappas gymnasieskola, ändå rätt häftigt. Undrar om någon i framtiden kommer att titta på mina kort och tycka att mitt liv var spännande..

Kommentarer
Postat av: Sussie

Dina barnbarn, om inte annat!

2008-09-19 @ 14:43:41
URL: http://susannapetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0