Jobba, jobba och när ska man vila?

Mycket jobb den här veckan, hade kunnat vara jätteroligt, men det är det inte alls. Jag är förkyld som ett troll och hostar dagen lång. Det blir rätt tungt att arbeta samtidigt som man ska försöka snora och snörvla sig igenom sina timmar. Nåja, det kommer nog att gå himla bra tror jag.

Igår var det eldning och arbete.
Innan jag gick till jobbet så hämtade jag in posten ochupptäckte ett paket från min syster. Jag hann inte öppna det då, men rev lyckligt upp det efter jobbet. Fick en musmatta, magnet och neccesär, allt i girlpowerigt 50-tals pinupig stil, helt perfekt. En ordentlig tröstpresent, må jag säga.


Eldningen gick jättebra och det var mysigt att faktiskt få komma dit och latja lite igen, lärde mig ett nytt stavtrick och har fått instuktioner om ytterligare ett som jag ska öva på. Känns himla roligt faktiskt, det är kul att utvecklas lite. Vi får väl se hur mycket jag hinner träna denna veckan, jobbar ju helg så det blir få timmar på hemmaplan. Det känns inte så himla roligt just nu, men så fort man kommer in i det så blir det jättebra tror jag. Sen när jag blir lite piggare och friskare så kommer det nog att bli mycket roligare att jobba igen.

Imorgon är det veckans enda lediga dag, fast det blir inte så mycket ledigt ändå. Ska på årsmöte, men tänkte hålla mig utanför alla diskussioner och omröstningar. Tänkte vara där och delta bara, känner att vi har samma mål med föreningen och jag orkar inte diskutera och argumentera i mitt sjukdomstillstånd. Känner att jag säkert kommer att vara retlig också, så då är det bäst att försöka hålla sig från att öppna munnen alls...

Nej, men jag borde göra mig klar. Hu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0