Högskolan och sex

Efter att ha fått två olika "nollekit" från två av smålands eftergymnasiala utbildningar så har jag fattat att studenter helst sysslar med sex. Eller?

När jag läste basår så fick vi en liten påse med saker som kunde vara bra under nollningen, det fanns ett häfte med sånger, lite info och en kondom. Jag tror att allt ligger kvar orört i påsen än idag, kanske sånghäftet for upp en sekund. Idag fick jag en ny påse full med prylar till nollningen, denna gång från Högskolan i Kalmar. Även denna gång så hittade jag infoblad och sånghäfte. De skickade också med en bandana med mönster från Kalmar samt uppmaningar om att ta det lugnt med alkoholen. Där i fanns också en liten platshållare vilken innehöll en kondom. Ytterligare så fanns det två små gröna papper som förklarade att jag kunde göra ett gratis klamydiaprov samt en kondom fäst på vadera. Jag fick alltså 3 st.

Efter lite funderande så har jag kommit fram til följande:
1. Kalmar ser hellre till att vi ägnar oss åt kärleksaffärer än supande. Smart! Det påverkar ju i bästa fall inte prestationen dagen efter. Det går ju också lite snababre att få sig ett skjut än att skaffa sig en riktigt fylla, med lite tur så hinner man både använda kondomen och plugga på samma kväll.
2. En kondom på basåret och tre på BMA. Ett läsår på basåret och tre på BMA. Jag börjar se sambandet. DE uppmanar inte bara till kärleksmöten istället för fylla, de försöker också förklara att en gång per år är nog. Kyska och nyktra, den Jönköpinska frikyrkoandan påverkar även de andra länen...

Haha, nej. Nog med flum från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0