Göteborg

Okej, kom på att jag skulle berätta om Göteborg.

Allright, vid 9.30 så möttes vi utanför min gamla teatersal och började plocka fram alla eldgrejer och dubbelchecka så att allt var med. Runt 10.00 så kom bussen, så vi packade in alla våra prylar och satte oss på plats. Vi var alla ganska uppe i varv och förbannat glada över att vara på väg. Eftersom många av oss var godissugna så stannade vi till på City Gross och köpte på oss en hel del sötsaker. Jag och Moppa passade på att köpa lite yoggi också, för att våra magar skulle må bra efter eldsprutandet. På tal om det, om ni vill ha förbannat god youghurt så ska ni köpa Dröm med smakerna vanilj, cheesecake, mjölkola och smultron. Det är ta mig tusan den bästa investering som jag gjort på år och dar. En smula dyrare än vanlig, men enormt mycket godare. 

Nå, det var bara en liten paramtes. När v fortsatte resan så satte vi igång att spela ett spel som hette "Typ, gymnasiet" busenkelt och jätteroligt. En kompis till Moppa hade öpt det på oppis, så tyvärr så verkar utsikterna för att komma över ett exemplar ganska små. Efter ett tag så hittade någon första skivan till första säsongen av Gilmore Girls, så den satte vi på. Ingen förväntade väl sig att den skulle vara bra, men den var faktiskt en smula rolig. Kanske mest tack vare den ursure fransmannen som var med lite då och då. Efter par timmar så stannade vi coh åt lunch, jag och några andra köpte grönsakslasagne, vilket var en enorm besvikelse. Den var inte alls god!! Jag som älskar veg. lasagner. Lyckligtvis så hade jag gjort en matsäck i form av pstasallad som jag senare kunde äta upp.

I Angered så plockade vi upp Tanja och körde sedan ut till Stenungssund. Där blev vi visade till föreställningsplatsen ochkörde två genomdrag, ett kallt och ett med eld. Därefter så gick vi in och åt på hotellet, mycket gott för trötta och hungriga artister. När maten höll på att smältas så sminkade vi oss inför showen, folk tittade lite lustigt på oss. En hel del av dragkamparna (vi uppträdde nämligen på dragkamps-vm) hade hunnit bli lite druckna och fann våra sminkade fejor högst underhållande.

Efter att ha motat bort lite vä närgången publik så kunde vi börja. Jag hade bränt handen på genrepet, men det hade slutat att göra ont ganska snabbt efteråt, eftersom jag hade varit så snabb med att kyla handen i vattnet. Givetvis så lyckades jag klanta till mig och bränna mig lite ytterligare, den här gången gjorde det ganska ont länge. Lyckligtvis så hade Hanna och Lasse med sig salva som lugnade den svidande huden. Nåväl, föreställningen gick bra, lite tappande och lite feltänk på ett par ställen, men det får man ju alltid räka med. På det stora hela så blev det jättebra. Eddy hade med sin kamera och Agnes stod i publiken och filmade oss. Såg ganska bra ut faktiskt. 

Efteråt blev det att åka till vandrarhemmet, tvätta av oss och sova. Vi gick upp ganska tidigt dagen efter, packade in våra saker i bussen, åkte till hotellet och åt frukost. Sedan bar det av till tävlingsplatsen för att titta på dragkampstävlingarna. Tyvärr så regnade det så mycket så att vi gav upp efter en stund. Vi hann i varje fall se två drag. Väl i bussen så bytte vi om till torra kläder och styrde kosan mot Göteborg. Där spenderade jag dagen på Universeum och hos min syster. Trevligt, men framåt eftermiddagen sjönk blodsockret och jag blev en smula grinig. Köpte dock en pastasallad när vi var på väg hem, så sen blev jag gó och glá igen.

Kom hem vid 22-tiden och då var det marsch i säng. Mycket trevlig resa på det stora hela. Vi planerar redan nu att fara iväg någon mer gång.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0