En ledig dag

Så nu har jag två lediga dagar framför mig. SKa toffla omkring i min pyjamas och dricka kaffe, läsa dåliga blaskor och klaga för mina vänner om mina krämpor. Jag ska sitta i soffan och sticka, laga mat och portionsinfrysa den inför stundande arbetsdagar, jag ska räkna kvitton och budgetera inför lönen, jag ska läsa kokböcker och köpa ingredienser, jag ska ringa någon bekant och fråga om de vill plocka svamp och jag ska göra ett tappert försök at sätta upp en hylla. Gissa min ålder? Haha, jag är nog en liten tant instängd i en ung kropp. Lyckligtvis så har den unga kroppen påverkat den lilla tantet till att gilla mer ungdomliga saker också. Under mina två lediga dagar så ska jag även fota, träna alternativkonst, fika med vänner, hitta på galna upptåg, gå långa shoppingturer, pyssla med mitt rum och lite sådant. 

Idag blir det arbete i mörkerrummet under de första timmarna, därefter så kommer nog Fia på besök. Undrar vad vi ska hitta på idag? Jag har lust att vara hurtig och promenera, av någon underlig anledning. Brukar aldrig tråna efter det annars, men jag antar att det är en arbetsskada. 

Nej, nu blir det frukost framför tv:n och funderingar inför kommande fotomotiv, så satans mysigt. 

Kommentarer
Postat av: Malin svensson

Vill du tjäna ihop till presentkort på kicks? :) bli medlem här: http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=101049 (kopiera länken exakt för att få mer poäng). Det är busenkelt, kram!

2008-09-22 @ 10:27:05
URL: http://malinsvenssoon.blogg.se/
Postat av: Moppa

Som vi gissat länge så bor det en liten tant i vår Anni.

2008-09-24 @ 20:20:20
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0