Bad feeling

Mitt horoskop har sagt åt mig att släppa tanken på mitt lyckliga slut. Jag hatar horoskop från och med nu. Nåja, jag har haft en liten bad feeling under ett tag och tror nog attjag kommer bli besviken på en hel del saker, men att känslan kommer vara svagare än förväntat. När en dörr stängs så öppnas en ny, en annan väg visar sig med massor av inbjudande stigar som snirklar sig ut mot okända mål. Jag kommer plötsligt att stå blank och oskriven, ha möjlighet att gå precis vart jag vill, bli vad jag vill och vara vem jag vill. Hitta mig, hitta min mening och min framtid.

Jag trodde att jag hade framtiden inrutad. Att jag visste precis hur allt skulle gå till och hur mina pengar skulle tjänas in. Små förändringar har skett, bilden ser inte riktigt likadan ut. Dock så har den förbättrats på vissa vis, blivit mer realistisk och vissa bitar har mattats, blivit suddigare. Kanske kan jag inte nå allt, kanske inget. Men jag kan snudda vid min dröm, gjort en bit av det jag önskar. På något vis så ska jag nå det viktigaste i mina drömmar, själva kärnan. Kanske ska jag lära mig att skala bort allt det som finns omkring själva kärnan. Att bara fokusera på resultatet och inte så mycket på vägen dit. Just nu så har jag redan målat upp hela min resa fram till mitt mål och blivit besviken när det inte går som jag tänkt mig. Men varför ska jag fälla tårar över att mina deletapper inte ser ut som i visionen om målet ändå kommer att uppnås. Jag kommer lära mig mer genom det oväntade och kommer inte att få stå tomhänt i slutändan.

Livet kan bli mycket bättre om man bara skalar bort allt som ligger som ett skal runt lyckan. Jag vet vad min lycka består av och vad min största lycka kommer att vara. Hur jag når fram till den gör mig ingenting, för den dagen som jag kommer att uppleva den kommer att överskugga alla felsteg och omvägar som har lett dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0