Arbete efter alkohol

Jisses, jag är inte Sveriges fräschaste dam idag. För något år sedan så hade jag inga problem med att dricka lite alkohol dagen innan och sedan stiga upp för att arbeta. Det funkar inte riktigt så längre. Tur att jag börjar först vid 12.30. Under gymnasietiden var det samma sak där. Jag tyckte aldrig att det var dösvårt att stiga upp efter en studentfest och traska till lektionerna. På något vis så kände jag mig aldrig lika likblek eller illamåendesgrön som de fleta andra i korridoren en sådan dag. Jag var pigg och alert dagen efter en runda på krogen. Idag så funkar det inte riktigt så, jag är slö, ful och förkyld. Vill bara ligga i sängen och mysa in mitt ansikte under kudden. Eller nej, det är faktiskt en lögn. Jag vill ligga kvar i sängen och ha ett par stora, starka, varma armar omkring mig och mysa in ansiktet i en bröskorg. Tyvärr så ligger varken armar, bröstkorg eller ägaren till nyssnämnda kroppsdelar i min säng. Det känns därför lika bra att stiga upp och göra mig lite mer klar inför jobbet. Ska ta bussen om två timmar och tills dess så ska jag ha ätit och klätt på mig, inget omöjligt uppdrag som jag ser det. 

Kvällen igår får väl ändå klassas som lyckad. Vi var 5 personer här hemma som drack lite vin, spelade lite tv-spel och tog töntiga, men skitroliga, kort. Det var helt klart en trevlig liten mysstund innan krogen. Jag blev lite rundare under föttarna än vad jag först tänkt, men sådan är livet. Krogen blev ganska trevlig även om de inte öppnade dansgolvet, blev en drink och en öl, sedan var det tack och godnatt. träffade lite folk vi kände väl på krogen också, så ännu en gång så har jag dansat teckenspråksdans och lärt mig massor av dumt. Ja, dumt var väl det man kan sammanfatta kvällen med. Eller nej, det vore väl lite synd. Det var faktiskt roligt, trots att jag har ont om pengar och behövde närhet konstant. Men, sådant är livet, jag tror att jag lyckats skaka av mig närhetsbehovet lite nu och pengarna rullar ju in imorgon. 
Nu kurrar magen. Later gater.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är hårt att bli gammal...

Kram

2008-09-25 @ 19:10:39
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0