Söndag

Jag gillar inte söndagar, jag har söndagsblues och morgondagsångest. Det är verkligen inte okej, jag vill vara ledig i minst en vecka till. Fast så är inte världen funtad, imorgon ska jag stiga upp, klä mig och gnugga sömngruset ur ögonen, sitta på en buss, trampa vägen fram och sedan klara av ett antal jobbtimmar. Kommer inte att bli så farligt som jag framställer det, dock så hde jag behövt lite mer helg, lite mer äventyr och lite mer mål att sträva mot. Jag känner att jag fastnat i en lunk och inte längtar längre. Innan hade jag alltid en längtan, nu har jag bara en rutin.

Idag så ska jag försöka ringa Rasmus, träffa honom en liten stund innan han åker tillbaka neråt Skåne. Sen efter det så ska jag nog lite på en bomässa, städa och pyssla med allt som behöver göras. Kanske kika klart på mina Grey's avsnitt. Sedan är det nattnatt och lägga huvudet på kudden.

Kommentarer
Postat av: Moppa

Som en vis (nåja,det kan diskuteras...) man på jobbet ständigt hävdar:

"Man ska inte jobba dan efter man varit ledig..."

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0