Lägenhetsletande=röf

Alltså, allvarligt talat. Jag sitter och kollar efter lägenheter i Skånelandet, vill ju gärna bo där inom en relativt snar framtid. Det är dock sjukligt svårt att hitta något som är ledigt och till ett vettigt pris. Känns som att jag får bo ute på vischan någonstans. Nåväl, det blir nog bra oavsett. Jag håller alla mina tummar för att jag ska hitta ett mysigt litet rum att kura ihop mig i. Jag gillar ju södern, de har ett purrande och rullande prat som får mig att rysa ända ner till fotknölarna.

Shit, framtiden kommer springade med stormsteg, jag är lite skakig. Tänk att jag kanske snart ska kansta mig in i ett helt nytt äventyr, olikt allt annat jag varit med om innan. Jag ska inte stå stadigt, utan vackla fram på mina små, smala pinnar till ben. Plötsligt så ska jag vara långt från trygga Småland, långt från det invanda; jobbet, gamla gymnasiet, universitetet och vännerna. Jag ska packa ner mitt liv i kartonger och bygga bo i närheten av Lund. Vart vet man ju inte, centralt känns ju omöjligt. Det är verkligen skitsvårt att hitta rum eller lägenhet där. Förhoppningsvis så accepterar de pälsdjur vart jag än hamnar. Tänkte skaffa mig en kissemiss. Vill helst ta en för omplacering, så att jag vänjer mig lite vid kattlivet gradvis. Ska leta efter ragdolls som behöver ett nytt hem. Då kan vi flytta bägge två, vara lika osäkra på den nya miljön.

Nå, det ska bli spännande att få se vad framtiden bär i sitt sköte. Spännande och förbannat skrämmande, man vet aldrig vad som händer eller hur det utvecklar sig. Charmen med livet antar jag, fast också det som gör levandet så outhärdligt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0