Arbetshelg

Om en halvtimme så ska jag gå neråt stan. Bussen till jobbet går vid 12.20, innan dess så ska jag hinna in på Indiska och köpa en väska till Sandra på jobbet. Hon ville ha en likadan som min, så jag ska springa iväg och fixa den innan jag drar till jobbet.

Idag har jag varit ute på den vanliga morgonpromenaden, ätit lite frukost, duschat och fotat en smula. Man kan få riktigt schyssta bilder måste jag säga. Visserligen så dröjer det väl innan jag får till några riktigt vassa, eftersom det tar ett tag att lära sig alla funktioner och att hantera kameran på ett bra sätt. Sen jäklar, då ska det fotas och redigeras så att det står härliga till. Fast jag måste erkänna att jag inte är så förtjust i redigering, visst det är kul men det känns oärligt. Eftersom jag fortfarande får hjärtklappning av analogt fotograferande så känns det som att man fuskar när man sitter i ett bildredigeringsprogram och fixar sina bilder. Njae, jag tycker att det är grymmare att låta bilderna vara orörda, kanske beskära dem lite. Fast om jag känner mig själv rätt så älskar jag ju att pilla, mecka och pyssla i olika program också. Så vi får väl se vart det slutar.


Kommentarer
Postat av: sanna

tråkigt med arbete :(

2008-10-10 @ 10:55:56
URL: http://sannaknows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0