Saker jag är tacksam över

Efter att sovit gott en hel natt och haft trevligt sällskap igår så känner jag mig ohyggligt mycket trevligare. Så här kommer en mer positiv lista. Nämligen "Saker som jag är tacksam över":

1. Mina vänner.
Jag älskar er, jag avgudar er, jag är beroende av er. Min umgängeskrets är ta mig tusan helt ultimat. Även om jag inte träffar alla lika ofta som jag önskade att jag gjorde så har jag ändå världens bästa vänner. Jag önskar att jag hade fler dagar på min vecka, så att jag kunde umgås med fler oftare. Och vad gör det om vissa har lite skavanker och brister, det har vi alla. Det är väl charmen med oss människor? Så fortsätt göra alla de där små sakerna som jag irriterar mig på, glöm att ringa och ge återbud, gå förfärligt långsamt, fjanta onödigt mycket, var klumpiga. För någonstans mitt i alltihop så är det lite av det som jag älskar med er.

2. Min pojkvän
När jag är irriterad så åker har på många kängor, förtjänt och oförtjänt. Och visst har vi våra svackor, jag tröttnar ibland... Men "at the end of the day" så är han ändå den enda personen i hela världen som jag skull önska kröp ner jämte mig i sängen. Okej, han är inte jätteromantisk, men det var inte det som jag letade efter heller. Han är lite lagom gulligull och ibland kan han faktiskt överraska mig. Och ja, han har några svagheter, men det är ju som sagt en del av charmen. För den mannen har ofantligt många bra sidor. Trots allt så är han ju den jag föll för och för att vara helt ärlig så faller jag för honom om och om igen, det är väl helt fantastiskt?

3. Jobbet.
I dessa tider så kan jag känna mig oerhört tacksam över att jag har ett jobb. Jag lider med alla de stackare som fått gå från sina. Jag hoppas att den negativa trenden snart bryts, det är ju rent fruktansvärt att se på nyheterna och höra om alla ny varsel, hur ska det gå för dessa stackars människor? Speciellt nu när många gått ur a-kassan pga den löjligt omotiverade höjningen i avgiften. Skäms på regeringen.

4. Hälsan
Ja, jag är frisk och det är jag tacksam för. 

5. Ledigheten
Jag vaknade upp och trodde att det var onsdag, aka arbetsdag. Men icke sa Nicke, det är tisdag. Det innebär att jag är ledig fram till 17, då jag ska på möte. Vid 19.00 så slutar mötet och jag kan spendera några timmar till som ledig och glad. Men ja, det är ju inte så farligt att jobba. Jag gilalr ju det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0