Precis lika dålig men lite bättre

Alltså, jag har fortfarande inte fixat dator eller teori. Jag borde skämmas, men det gör jag verkligen inte! Dock så känner jag att det börjar att brinna i knutarna. Just nu ligger alla bilder och dokument på Moppas dator(?) och det hade varit lite skönt att få hem dem i säkerhet till min lilla baby igen. Hursomhaver, jag får väl helt enkelt rota fram alla delar som krävs och installera om vad det nu var som skulle installeras om. Jag hoppas innerligt att det fungerar.

Nåja, nåja. Förra veckan gick FORT! Jag fattar inte, den bara sprang iväg. Jag har ingen aning om vad jag gjorde i måndags eller tisdags? Eller? Jag har en svag aning om att jag jobbade måndag + tisdag. Om jag inte missminner mig så var det tisdagen som helhjärtat ägnades åt Millan. Hon och hennes pojkvän har separerat. Trots att sådant alltid är sorgligt så tror jag att det var bra på något vis. Det var lite väl stormigt i slutet och hon var ledsen oftare än vad hon var glad. Tråkigt men sant. Nåja. Först träffade jag henne på förmiddagen med lite presenter och ett loveletter från moi, jag var tvungen att åka till jobbet sedan, så Civs lunchade och tröstade henne ett tag. Efter jobbet var det eldning och sedan åkte jag och Fi för att handla glass och choklad till Millan. Vi hämtade upp Civs hos sin flickvän och Millan utanför hennes jobb och åkte till Frida. Där blev det scones, varm choklad, film och glass. Mysmysdag.

Onsdagen jobbade jag, vad jag mer hittade på är helt och hållet glömt. Jag tror att jag fotade eller fixade med bilderna en stund? Det jag vet helt säkert är dock att jag jobabde kväll. (eller?) Tror att jag var utöver hela dagen, ganska tråkigt. Mycket roligare att ägna sina timmar åt kidsen. 

Torsdagen var helt sjuk. Jag hade nervösa sammanbrott hela dagen. Började i varje fall med jobb, sedan eldföreställning och buss in till stan. Eldningen gick bra, var jättegoa kids som frågade massa och var nyfikna. Alla tummar upp tycker jag. Nåja, Civs gjorde mig sällskap på stationen en stund. Härligt nog så går jag nästan rakt in i en av mina beundrare (haha, lät det där lite väl självgott kanske?) som jag verkligen inte ville träffa just då. Lyckligtvis så verkade han inte fatta att det var jag. Efter ett tag ringde jag Millan och Civs och jag traskade ditåt. Hon mötte oss på vägen med Kalle och Ola i släptåg. SHIT! Jag hade inte sett Ola på 2 månader och plötsligt stod han där. Jg visste ju givetvis att han åkt till Växjö (för att träffa mig, duh!) men det var så absurt ändå. Civs tackade för sig och vi andra stack ut och åt. Middagen blev lite knasig, ingen katastrof men det blev lite missförstånd. Hur som helst så gick vi hit sedan och såg på Dunderklumpen och jag kunde äntligen, efter flera veckor, få krypa upp i Olas famn igen. När filmen var slut tackade Kalle och Millan för sig och traskade hem till henne. Jag och Ola borstade bissingarna och la oss för att nana. Kan säga att jag sv sjukligt gott den natten! Var så underbart att få ha hans armar om sig igen. 

Fredagen inleddes med att gå och handla frukost, mysa vid frukostbordet. Sedan kom Millan&Kalle, så vi spelade tv-spel med dem en stund. Sedan gick vi alla 4 och åt sushi, köpte tågbiljett hem till Ola, fikade och sen pussades jag och Ola hejdå. Jag, Kalle och  Millan gick hem till henne och fånade oss en stund. Sedan kom Fia och DEnnis, så vi jagade födelsedagspresenter ett tag. Stack sedan hem till mig, gjorde oss iordning och sedan inleddes sussies 20årsfirande! Blev en mycket lyckad kväll med alkohol, singstar, mys och bus samt krogrunda! Jisses, den här helgen har slagit högre än de flesta andra. Var så himla roligt att lalla runt med damerna i mitt liv.

Lördag; frukosthandling, sydag med eldarna och sedan bilfärd till SKåne med Kalle&Millan. Vi köpte sushi och gottgott, så såg vi en film och vräkte i oss dessa underbara onyttigheter. Efter det blev det partaj hos Maja&Dennis, ett kärt återseende. Även Micke var där, vilket gjorde mig kalasnöjd. Efter ett tag kom Ola dit också, strax efter det gick vi till krogen. Blev biljard och flum. Himla roligt. Sedan stack jag och Ola till Maja &Dennis för att hämta våra grejer och sedan traskade vi hem till Ola. 

Söndagen blev lite stressig. Hade kollat fel på tågtiderna. Det blev hur som helst en mysig frukost, dusch, packning och sedan skynda sig till tåget och åka och jobba. Arbetade över igår, så det blir skönt klirr i min kassa när lönen kommer. 

Nu ska jag ner på stan för att möta Millan och äta lunch med henne. Mycket trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0