Jag får spatt

Jag tål inte vintern, det är en sak som är säkert. Mitt humör skiftare snabbare än en kamelont byter skepnad i en ny miljö! Allvarligt talat, det är verkligen inte okej att det blir mörkt innan jag hunnit vakna till ordentligt. Jag är en nattmänniska!! Det är inte rimligt att nattmörkret börjar infalla redan vid 15-snåret, det gör mig förvirrad. Idag har jag varit på solstrålshumör hela dagen, varit en liten lycklig skit, men likförbannat så vänder det på en sekund när jag får för mig massa saker. Jag har ett monster inne i mitt huvud. Mitt monster heter Beata och hon är skitelak. Beata tvingar mig att tänka massa dumma saker. Hon viskar små elakheter i mitt öra och spelar upp små filmer i mitt huvud.

Beata är anledningen till varför jag är bitter och cynisk ibland. Det är hon som gör att jag blir tjurig och omöjlig att umgås med. Det är också hon som gjort mig så envis, för hon slutar aldrig att trycka på "tjatknappen" inne i kontrollrummet i skallen. Hon är en jävla satmara helt enkelt. Fast jag gillar Beata, det är schysst att vara bitter och sur ibland. Jag gillar att få koppla av genom att tjura, det är sjukligt ansträngande att vara happyhappy och skitrolig dagarna i ända.

Fast när Beata börjar smyga in små tvivel eller dra upp saker som hon vet att jag går igång på så tycker jag inte om henne. Hon vet precis vilka små filmsnuttar från mitt minne som hon ska spela upp för att jag ska triggas igång och bli på dåligt humör. Hon vet vilka ord som ska viskas fram i mitt huvud så att de omvandlas till tankar som sedan omvandlas till ältande. Hon vet vilka bilder och möjliga scenarion som hon ska sparka igång och tvinga mig att gå igenom för att jag ska bli ledsnare än en hungrig jycke vid ett middagsbord. Det är sjukligt taskigt! Då HATAR jag Beata.

Idag har Beata varit aktiv och tryckt på "stackars-Anni"-nerven i parti och minut. Hon har också kliat min "osäkerhets"-knöl och irriterat otillräcklighetsfläcken, så just nu är jag full av massa jobbighetskänslor och kommer snart att få spatt! Jag ska annonsera ut Beata på tradera eller blocket, hon får fanimej inte bo kvar inne i mitt hjärnkontor längre, för hon har levt loppan där inne lite väl länge nu. Det är totalkaos och hon har gömt mitt självförtroende och min logik på något helt jävla omöjligt ställe. Åh, stökar ner och härjar, det är allt hon gör. Nä, jag skänker fan bort henne nu. Högstbjudande får ta henne och vill ingen buda på henne så ger jag er 20 pix för att ta emot henne.
Ajöss Beata!

Kommentarer
Postat av: Frida

men vet du... jag gillar hon dendär Anni hur bitter, cynisk, elakt och överjävlig hon än är... man skulle nog kunna säga att jag älskar dendär Anni av hela mitt hjärta, att hon är solen i mitt liv och den efterlängtade ciggen efter en tre timmars tenta... saknar dendär Anni. Puss

2008-11-27 @ 21:45:57
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0