Dålig!

Jag erkänner att jag varit hutlöst dålig på att skriva här, skyller på att min bärbara skönhet är på rehab. Jag hoppas på att min tumme ska flyga ut ur häcken inom en snar framtid, så att jag fixar till både dator och teori-plugg. Hade varit lite nyttigt.

Nåja, vad har hänt sedan sist? När var sist egentligen? Jag jobbar på, så det är ju inget nytt på den fronten. Eller jo! Jag har fått en ny helgkompis eftersom den jag jobbade helg med innan har gått hem för mammaledighet. Blev grymt nöjd när jag fick veta att det är Annika som ska ha helgerna med mig, hon är stabil! Jäkligt duktig tjej, har verkligen vuxit in i rollen. Visst, hon är inte varm i kläderna riktigt än, men det tar ju lite tid. Man måste ju lära känna barnen, rutinerna och alla de där små undantagen som finns, det går fanimej inte på en vecka eller två. Men Annika är superduktig och jättetrevlig, känns bra att det är henne som jag ska drälla runt på helgerna med. 

Sussie är hemkommen och hjärtat slår hårt när jag tänker på att jag kan träffa henne precis när jag vill. Hur knasigt är inte det? Så himla underbart. Dock kan jag inte träffa henne idag, för jag jobbar till 22. Haha. 

Den här helgen så har jag levt loppan, mycket trevligt! Först så var ju min syster hemma och drog med mig på partaj (har ett vagt inne av att jag skrivit om det?) och på lördagen blev det maskerad nere i Blekinge. Jag och Frida hoppade in i hennes röda bil och gasade oss neråt södern, efter lite felkörningar, flickfnitter och olika vägbeskrivningar så hittade vi äntligen fram. Satt och drack öl hemma hos Martin (utan Martin) innan maskeraddäkterna och feststämningen åkte på. Därefter så blev det ett himlans tjohej! Var länge sedan jag hade så roligt faktiskt. Eller gjorde något så galet som att lite spontant åka ner och svänga mina lurviga. Jag har varit bjuden på festligheter i det området förr, men har aldrig åkt ner.Brukar mest stanna i mitt Småland och festa till det med krogen ibland. Skönt med lite omväxling. Även om krogen här hemma slår ganska högt också, sällskapet här är ju helt underbart.

Mycket prat och liten verkstad. Ska ringa Fia snart, vi ska ju kolla på present till Suss idag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0