Vinterpäls och pumbafriss

När jag kom hem så möttes jag av en lycklig Viggo. Han skuttade runt och viftade på svansen som en dåre. När jag började klappa honom så märkte jag att han höll på att fälla vinterpälsen, så jag beslutade mig för att hjälpa honom och började rycka hans vinterlurv. efter ett tag så insåg jag att varför jag inte börjat med det tidigare: Viggo är ju ingen nätt liten doggie, så ryckandet tog evigheter! Tillslut så tröttnade Iggodog (som en lång stund njöt av att bli av med den varma pälsen) och lunkade iväg. Kvar satt jag med en stor hög hundhår.

Tyvärr så han jag bara rycka hans ena bringa... Nu har han kort sommarpäls på bringan och resten av hunden är långhårig. Om man ser honom från sidan så ser han ut som Pumba ungefär. Inte direkt jättevackert. Han har nämligen fått en liten man som sträcker sig från huvudet till svansen, eftersom jag inte hann rycka ryggpartiet... Nåja, jag får ordna det imorgon, han får vara punkhund så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0