Vad ska man lägga pengarna på egentligen?

Hum, jag har blivit sjukt fundersam över hur jag ska spendera mina pengar den här månaden. Först tänkte jag köpa en hultsfredsbiljett, men jag är inte jättesugen på hultan längre. Att kravla i lera och hinka i mig sjuka mängder alkohol har aldrig varit mina favoritsysslor direkt.

Om pengarna inte slängs ut på hultsfred så finns det lite annat trevligt som borde inhandlas. För det första så ska jag (oavsett om jag åker på festival eller ej) köpa studentpresenter. Det blir ett gäng eftersom jag känner många som går ut i år, jiiisses. Number 2 på listan är balpryttlar. Klänningen är ju klar, det blir samma som jag hade på min egen, men frågan är om jag ska köpa mig en söt liten tiara till att ha i håret och något svart pärlhasband eller något annat flashigt att pryda halsen med. Vad säger ni? Tiara eller ej? jag är pepp!

Sen kommer punkten bodymod. Jag är sjukt sugen, pojkvännen är mindre sugen. Imorgon ska jag och moppit snacka med snubbarna som ska klämma hål på våra stackars kroppsdelar. Tjoho! Sedan finns det en mängd med kläder som jag vill inhandla, det kliar i fingrarna då jag går i affärerna. Ojojoj.

Imorgon ska jag nog dra en runda till stans secondhandaffärer också, ska se om de har några fräsiga hyllor eller andra coola grejer som kan passa min inredning. Jag är lite sugen på att sätta upp en hylla ovanför min lp-spelare och ha några av mina skor på den. Bara de höga, snygga som kan passa som dekoration. ;) De får nämligen inte plats i garderoben just nu, så man måste ju vara lite kreativ.

jag är också skitpepp på en härlig affisch plus en urläcker bikini från miss smith. Synd bara att min minilön (ja, jag har inte jobbat så mycket under april, jag får väl skylla mig själv) räcker till allt.

Nästa månad så ska jag åka till ilvas varuhus i malmö och kika på barstolarna som jag förälskat mig i. Åhhh! jisses, jag längtar fånigt mycket efter att få äga dem.

Väldigt ha-galet inlägg, men ibland blir jag sugen på att spendera, köpa, förnya och drömma.

Kommentarer
Postat av: Petra

Ang balpryttlarna. Ingen tiara säger jag, det är liksom... inte så mycket du med bling bling :P Ett svart spetsband tight om halsen vore tokfint, sedan skulle du kunna göra något av det även i håret. Önskar jag haft möjlighet att hjälpa dig, i så fall hade jag gärna gjort det. För er bal är inte den tredje som syrrans också?



Ang. habehoven känner jag igen mig massor, sätt upp en lista med för- och nackdelar? Puss kram på dig gumman, tack för i lördags :)

2008-05-28 @ 07:42:15
Postat av: Moppa

Eller gör man som jag :). Lägger närmare en tusenlapp på 3 par poi ^^.

Puss och kram!

2008-05-28 @ 19:35:04
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0