Skärpning, fröken!

Nä, nu måste jag snart ta tag i mitt liv, eller rättare sagt min prövning och mitt tentapluggande. Snart är skolan sluut (!!!). Jag har ungefär samma ångest som jag hade för exakt et år sedan, det är lite som att sluta gymnasiet igen. jag har ju vaggat omkring i mitt bekväma skolliv och veckorna har varit så underbart förutsägbara, som bara skolveckor kan vara. Det har varit ömsom trist och ömsom fantastiskt. Just nu tycker jag att det är fantastiskt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra när jag slutar. Okej, det är teater i några veckor och sedan ska jag jobba i sommar, underbart och slitsamt. Men i höst, vad händer då? Det är lite läskigt att inte ha en aning om vad jag ska göra. Dock så ligger förslagen på hög, antingen så blir det pluggande igen. jag har ju sökt en hel del olika saker. Helst läkarlinjen, men jag är ganska realistisk och förstår att jag inte kommer att komma in på första försöket. Blir det inte pluggande så blir det kanske jobbande, antingen här eller neråt landet. Alternativt i Norge, men kanske även på Island. Jag ska prata mer med Natta om det. Sara och jag har också pratat om att jobba i Frankrike och min dröm om Indien finns kvar, även om Tibet och bolivia har börjat locka, som volontär givetvis. Sedan beror det ju lite på vad Suss, Fiaoch de andra ska göra i höst med..:) Det ska bli spännande att möta hösten, spännande och skrämmande.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Möt världen och lyssna till vad dina hjärtslag slår hårdast för... Bara jag får en liten stund med dig när jag kommer hem???? Sverige pussas och kramas, S

2008-05-08 @ 01:19:45
URL: http://susannapetersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0