Romantik och lyckoskrik

Den här helgen får nog ändå klassas som en av de bästa på länge! Jag har njutit, skrattat, kelat, purrat, myst, gullat, busat och fått utlopp för enormt mycket positiva känslor. Jag blir helt uppspelt bara av att tänka på hur mycket kärlek som bubblat fram genom min kropp de senaste dagarna.

Okej, summering av helgen då!

Fredag: A.k.a ledig dag, jag var lycklig som en liten knasboll när jag vaknade. (Känns dock som om det var år och dar sen det var fredag morgon). Jag sov i en hel evighet innan jag klev upp och smaskade i mig frukost, efter det var det lite solande, lite springande på stan, lite hjälpatillande (nja...) på konserthuset (snarare så höll jag Millan sällskap) och på kvällen gick jag och Tini till Dellan, träffade Moppa och lyssnade lite på Ninjaspark. Vid kvart över 1 raglade jag hem, nykter men trött.

Lördag: Upp i ottan för att äta frukost, fixa till mig, baka kaka, packa present och springa till teatern. Väl på studiefrämjandet så kokade vi kaffe, åt morotskaka och firade Tini en liten stund, sedan repade vi för allt vi var värda. Blev ett bra rep, trots att Daniel inte kunde vara där. Efter teatern stack jag hem, packade ihop badkläder, eldkläder och lite nötter och stack till stationen. Där mötte jag upp med Elin och Gustav och sedan åkte vi och hämtade upp Tanja för att sedan bege oss till Vislanda och Moppa. Hos Moppa var det solande, busande, hjulande, badade, spelande, snackande och ätande som stod på schemat. En eftermiddag helt i min smak med andra ord. Vi var en hel drös med folk som hijackade hans gräsmatta för att umgås och ha kul. Det var en helt fantastisk eftermiddag, med mycket skratt och bra musik, samt en hel del eldning också. Väldigt kul. Vid 1-tiden (på natten alltså) ansåg Lasse och hanna att det var hög tid att åka hem, jag kunde inte annat än att hålla med dem och fick skjuts hem till mig.

Söndag: Mysdagen number 1. Först ett bra teaterrep med lite fotande, eftersom lokaltidningen fanns på plats. Därefter stress till bussen till Alvesta, där jag dock fick vänta 50 min på mitt tåg (vilket höll på att resultera i solsting, eftersom jag hade vätskebrist). Dock så blev jag underhållen av en präst ett litet tag, så det var helt okej att vänta ändå. Nåja, tåget kom och tåget gick och jag kom till Hässleholm, där jag började traska hem till Ola och han mötte upp mig, snygg som vanligt (Raouw). Vi gick hem till honom, skjutsade hans styvbror till stationen och på vägen hem körde vi om hans Kung Fu-klubb. Vi gick in och kikade lite på träningen innan vi körde hem igen. När vi kommit hem så packade vi ihop badkläder, grillkol och handdukar sedan så körde vi och hämtade upp Kalle&Johanna. Tillsammans så åkte vi till maxi för att köpa mat. Därefter så hämtade vi upp Micke, som var lika charmigt med-glimten-i-ögat-gnällig som vanligt. Nu var bilen fullsatt och vi styrde kosan mot stranden(!!). Vi ägnade sedan ett par timmar till att njuta i den ljumma kvällen, med grillning, badning (inte jag dock), strandakrobatik (jag och kalle roade oss när de andra badade) och mysande till solnedgången. Utsikten över vattnet med den sjunkande solen var fantastisk. Jag blev varm i hela kroppen och det låg romantik i luften. Det var ett helt underbart ögonblick - att få sitta i knät på den man älskar och se ut över vattnet och himmelen vilka färgas i röda och lila nyanser då solen går ner. Det var som hämtat ur en kärleksfilm, eller snarare en romantisk komedi eftersom det fanns 3 andra på plats som förde liv och studsade runt. Men det var underbart ändå, hade nästan blivit för smörigt annars.

Vid 22-tiden så kom vi hem igen, jag och Ola borstade våra bissingar och gick och la oss. Som vanligt när vi ska sova så blir jag jättepratglad och vill prata om allt och inget och främst om mg och Ola. För en gångs skull så var han medgörlig och pratade känslor med mig, vilket var helmysigt. Vi låg där och kramades och pratade om när vi började bli kära i varandra. Inte så tokigt det. Jag var ett känsloknippe som bara skakade av alla impulser och allt som kändes i kroppen, det är sjukt hur mycket det får plats och hur mycket man kan känna för en annan människa. Hur man kan känna sig så hel i personens närvara och ofullständig i dess frånvaro och samtidigt inte växa ihop till samma person. Jag är helt uppslukad av det spel som ingår i mitt inre, där känslorna far som pingpongbollar och får hela mig att vilja brista ut i gapskratt eller lyckoskrik, dans eller gråt.

Öhm.. ja, det var söndagen.

Måndag: Jag beslutade mig för att vara ledig från föreläsningarna idag och ta ett senare tåg hem. Så jag och ola sov till 10, fast som vanigt så var jag vaken redan vid 9 och tittade på hono när han sov (slumrade dock till med jämna mellanrum). Vi gick upp, åt frukost och kikade på sagan om de två tornen. När frukosten var uppäten så pausade vi filmen, diskade och plockade till oss lite glass. Vi fortsatte se på film och åt glass. Som vanligt när jag är hos Ola så går hälften av all tid åt till att äta, även denna gång. Näår glassen var uppäten så fixade Ola lunch, vilken vi åt till slutet av filmen. Därefter så packade vi ihop, diskade, plockade iordning och gick till tåget. Jag pussade Ola hejdå och såg honom kliva på sitt tåg innan jag stressade till mitt. Hemresan gick bra, jag sov den sista biten (som var med buss). Jag har varit helt slut hela dagen, sov nog inte tillräckligt mycket inatt eftersom jag säkert pratade till klockan 1, vaknade vid 4 och inte kunde somna och sedan vaknade igen vid 7. Dålig sömn, eftersom jaghade ont i halsen och svårt att andas.

Hursomhelt. Jag dusckade när jag kom hem och sedan stack jag till Palladium för att teaterrepa. Så förbannat kul att få komma upp på scenen. Repen idag gick kalasbra! Jag är nöjd som satan. imorgon blir det mer teater.. jisses, premiär på fredag! Helt galet. Nej, nu måste jag sova.

Här är en bild från eldningen i lördags förresten. Moppa med LED-poi.

Kommentarer
Postat av: Moppa

Jag kan inte annat än hålla med. Den här helgen var ta mig tusan den bästa på mycket, mycket länge :D.
Vi måste ta en till heldag med mys med föreningen snart må jag säga :).
Puss och kram, vi kommer och tittar på er imorrn :D.

2008-05-15 @ 15:40:38
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0