Mormor och jordgubbar.

Kom precis hem efter en tripp till barndomsbyn. Hälsade på mormor för att fira försenad alla hjärtansdag. Det var ganska mysigt och fint. Mamma, jag, moster och hennes sambo var där. Ja, och mormor med då, hade varit lite snopet annars. Vi åt massa mat och sedan festade vi till det med glass, grädde och jordgubbar. Eftersom jag älskar dessa röda små läckerbitar så höjdes humöret till en skyhög nivå. Ojoj, tänk vad glad man kan bli av att fylla magen.

Nu har jag precis kommit hem, vilket är ganska behagligt. Det är lite skönt att få återvända till ett mellanstadsliv igen, efter att ha fått flashbacks från lantisby-livet. Knappt inget tycks ha förändrats sen jag flyttade därifrån, vilket är både behagligt och lite tråkigt. Nåja, jag blir lite upplyft av att besöka gamla hemplacet ibland, mysiga barndomsminnen i idyllen. Fast i ungdomsåren så var det mest pest&pina, kan jag be att få tala om.

Jaja, nu blir det tv-tittande ett tag, jag älskar att vara en slöis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0