Intensivt liv.

Okej, genom min header så förkunnar jag för människor att jag lever ett intensivt liv. För alla er som inte riktigt har ordning på vad jag gör om dgaarna så tänkte jag förklara vad det är som är intensivt.

Det kanske känns lite konstigt att benämna mitt liv som intensivt, eftersom jag vissa dagar kan vara lika lat som en orm i solen, det känns ju inte så himla hypat. Men jag har två sätt att se på det hela:
1. Jag är en väldigt intensiv människa. Jag är glad som satan eller bitter så att man nästan fräter sönder om man umgås med mig. Jag hakar på idéer lätt, sprudlar av energi, hittar på saker, ger förslag, engagerar mig och ger bort hela min själ i det jag gör. Jag skrattar, skuttar, pillar, grejar, pratar, fnissar, flummar och hittar på i en rasande fart. Ibland orkar jag inte ens med mig själv.
2. Jag har väldigt mycket aktiviteter igång samtidigt och jag tar allt väldigt seriöst. Trots att jag är väldigt speedad som person och bubblar av energi så har jag också en gnutta självdisciplin. Saker jag ålagt mig att göra ska göras, och de ska göras ruskigt bra. Jag tycker oftast att allt är intressant och har svårt att sålla vad jag ska engagera mig i, vilket brukar resultera i att jag tar på mig för mycket, fast lyckas alltid hinna med allt på något vis (även om humöret och välmåendet får lida rejält).

Just nu sysselsätter jag mig med: Pluggande på universitetet. Sista hemtentan ska in, så det är plugg deluxe just nu. Jag jobbar även extra 3 mil utanför hemorten, vilket betyder att resan dit&hem går på 1h. Jobbar på ett korttidsboende och trivs som fisken i vattnet, blir lycklig och glad av arbetet och arbetskamraterna. Jag har även en roll i en teateruppsättning, så där far några timmar också.

Okej, det var mina sysselsättningar. På min fria tid så har jag också ganska mycket aktiviteter. Jag tränar akrobatik en gång i veckan. Igår hade vi uppvisning, så nu är det nog uppehåll över sommaren. tyvärr kan jag inte vara med i höst, eftersom jag planerar att flytta. Dock så vet man inte hur det går, jag måste hitta lägenhet och komma in på de utbildningar som jag har sökt. Utöver akrobatiken så är jag arrangör i en (ve och fasa) lajvförening. Töntstämpeln blev därmed total, eftersom lajv är det fånigaste som finns och det bara är nördar som sysslar med sådant. Njae, inte i min värld. Det finns väl extrema fall, men de som jag umgås med ur skaran "lajvare" är hyffsat normala människor som råkar vara intresserade av BÅDE improvisationsteater och historia. De flesta gillar att sy också (där även jag), vilket ledar mig till en annan aktivitet: att sy. Ibland får jag för mig att sy och ibland får andra för sig att jag ska sy. min symaskin används flitigt och både byxor, klänningar och andra nödvändigheter har blivit till genom användandet av nyss nämnda symaskin. Ibland pryds de senare av tygtryck eller så får de något mönster påmålat med hjälp av tygfärg. Jag är så operhört krrrreativ. Nåja, min sista stora aktivitet är alternativkonst i alla dess former. Jag sprutar eld, håller på med eldstav, fakir, akrobatik, lite jonglering och fan&hans moster. Det är trevligt och mysigt.

Resultatet blir att jag har få lediga timmar i veckan, de timmarna ska fördelas på vänner, familj och pojkvännen (som för tillfället bor i andra ändan av landet). Varannan helg undvarar jag några timmar till honom, beroende på hur mycket tid han har. Den här helgen hinner vi inte ses alls.

Så, där har ni mitt intensiva liv.:)

Kommentarer
Postat av: Sussie

TACK! Nu har jag lite mer koll.



Aj löv ju/Sussie



PS. Härlig svenska, brrrrud'n!

2008-05-25 @ 15:48:34
URL: http://susannapetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0