God morr'n

Nu har jag vaknat efter en härlig sovmorgon! För första gången på länge så har jag fått sova precis hur länge jag vill. Om tre timmar så ska jag möta upp med regissören och prata teater och sedan är jag ledig för dagen. Imorgon däremot så blir det till att gå upp tidigt, eftersom jag ska jobba vid 08.30 och bussen går vid 07.15. Det är ett hårt liv. Alternativet är att ta ett tåg så att jag kommer till stationen vid 08.25.. men jag är tveksam på att jag hinner upp på fem min... Nåja, jag får fundera över det under dagen.

Igår så var ju jag och fem andra ur föreningen ute i Lagan och körde en show. Trots lite nerver och osäkerhet så gick det hejdundrandes bra, jag svedde lite ögonbryn och ögonfransarna är inte vad de en gång har varit, tur att jag redan har pojkvän och slipper försöka locka till mig en genom att vifta på mina nedbrunna små fransar.

Först så hade vi en liten kortare show, för att dra till oss uppmärksamhet, blev lite jonglering, eldsprut och fakir. Sedan stod en snubbe och pratade om ett berättarbord som skulle avtäckas. När han hade pratat klart så ledde jonglörerna in folket in i någon byggnad, därefter skulle ett medeltida gästabud hållas. En del hade gjort mer eller mindre lyckade försök att klä sig i medeltida kläder. Vissa hade grymt snygga grejer och andra hade kollat på Buttericks, ungefär. Nåja, vi hade ju tagit seden dit vi kom och klätt oss i den förstnämnda kategorien. :P

Vi stod kvar ute en sund och lockade med folk, därefter gick jag och gustav för att köpa yoggi, för min hälsas skull. Vi traskade sedan in för att vara med på banketten. Först fick vi lite soppa, nötter och andra tilltugg, undertiden som vi fick föreläsningar om medeltidens bordsskick och flera som vi inte förstod, eftersom dansken som pratade hade den mest grötiga dialekt som jag någonsin hört! En annan dansk spelade fiddla, nyckelharpa, mungiga och bjällror. Inte allt på en gång dock, men det var trevligt att lyssna på. Därefter blev det mer mat, rotfrukter och grejer dukades fram. Var ganska gott, trots att jag redan var mätt och rund som en ballong. Efter att grabbarna hade jonglerat lite där inne och vi framfört en sång i stämmor så gick vi ut och gjorde klart inför showen.

Och vilken show det blev! Visst lite småtabbar, tappande och svårt att få grejerna att brinna, men annars så gick allt som på räls. Jag var adrenalinstinn som få precis innan och helt utpumpad efteråt. Det är ett bra betyg, haha. Var rätt mycket folk som kom och kollade också, hela det lilla torget var smockfullt. Nu har suget efter att elda vaknat till liv igen, efter att ha varit i dvala ett tag. Från att ha gjort det mesta lite mekaniskt och på rutin så kände jag att det faktiskt blev roligt väl uppe på scen.

Åh, nu ska jag nog hoppa in i duschen. Jag känner att det nog behövs.:)

Kommentarer
Postat av: Moppa

Fan vad jag älskar er :D.
Ni är grymma, synd att jag inte kunde vara med, men ni fixade ju det galant själva :D.
Imorgon blir det chill-eldning med grill och vattenpipa. Be there or be square (or triangular, or any other shape you want).
PUSS!

2008-05-05 @ 23:42:36
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0