Crazy, crazy weekend.

Okej, det här har varit en intensiv och helgalen helg, på många sätt. Faktiskt så har hela veckan varit helt knäpp, jag är lite snurrig av allt spring, fläng, släng, stress och adrenalin. Vi har repat, repat och slitit sedan lördags förra veckan. Bara onsdagen blev en liten paus, då jag var på jobbet och fick mitt sommarschema.

Okej, i torsdags var det genrep och jag höll på att få kvarkan på regissören, som varit lite väl tidsoptimistisk. Repet gick inget vidare och jag var lagom surmulen när jag lunkade hem. Men FREDAGEN, ojojoj! Vi kom till Palladium 1h&15 min innan föreställningen och jag var ett nervvrak och hypad som tusan. Vi kutade omkring bak i logen och bättrade på smink, rättade till scenkläder, mumlade repliker och jag försökte få ordning på min peruk. Jag vet inte vem av oss som var mest uppe i varv, men jag var så pepp så att jag lätt hade kunnat springa 15 mil just då!

Så var det hög tid att entra scenen, hjärtat tog ett litet skutt, vi andades in och dök rakt ner i vår fantastiska pjäs (manuset är faktiskt ganska outstanding, tack Woody Allen för din skicklighet). Med mamma,pappa, Elin, Moppa&Tanja i publiken så kände jag mig både trygg och livrädd. Det var så befriande att höra publikens skratt då Daniel fällde en av sina drypande kommentarer. Därefter var allt som en dans på rosor, jag levde i ett litet skimrande töcken i de 50 minutrarna (eller är det 60?) som pjäsen höll på. Därefter blev det applådtack, rodnande, blommor, kramar och lycka. Adrenalinet pumpades ut i blodet i rekordfart, så ett litet lyckoskri på bakgården var på sin plats.

Jag skyndade hem, bytte om och lämnade blommorna, därefter cyklade jag tillbaka ner till stan. Väl där så kramade jag om Elin&Tanja en extra gång samt drog med mig Moppa på premiärmiddag på Vibrowski. Det var oerhört trevligt, I must say. Jag fick en fin veg.risotto och vårrullar, potatis, morötter, haricotes verte, såser och gud vet vad. Mycket fint. Efter det stack Moppa hem och vi andra styrde kosan mot Dannelitos place, där vi firade med lite mousserat vin, whiskey (en rökig och fin.) samt en hel del skojande och skrattande, innan det var tid att gå hem och knyta sig.

Idag så fick jag ett sjukt telefonsamtal, vissa människor borde inte få ha tillgång till telefoner. Jag har också läst recensionen av vår pjäs i tidningen (stolt). Efter det så har jag varit på stan och köpt en bikini, den är inte jättesnygg på, men ger inga sollinjer, så den ska jag ha när jag fulsolar i trädgården. Därefter så blev det kvantfysikplugg, föreställning 2 (som gick bra, trots att det var mindre publik) och nu har det varit tv-tittande och ritande. Perfekt avslut på en hetsig dag.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag är så glad för din skull att du, liksom jag, har Old Saybrook, CT tjugo minuter ifrån dig!

2008-05-18 @ 03:18:24
URL: http://susannapetersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0