Autografer, eldning och hemtentor

Nu är jag hemma igen, efter ett par intensiva timmar!

Vid halv 12 så mötte jag Thilda & Linus utanför Hemmakväll (varför har videomix bytt namn och logga till urfåniga hemmakväll?) Vi cyklade ut till universitetet, där vi rättade och jämförde svar på våra hemtentor. Därefter klampade vi in på föreläsarens rum och räckte över våra svarsark. När vi sedan prickat av oss på listan så drog vi en lättnandes suck. Det är över! (såvida vi inte blir underkända på hemtentan.) Fysiken hade jag klarat finemang, så jag cyklade hem med ett leende på läpparna.

Kom hem vid tjugo i 1, så jag skyndade mig att byta om och stoppa i mig några bitar godis (jag köpte dem på vägen hem, måste ju fira lite!) Jag skuttade upp på min cykel och trampade iväg i en rasande fart för att möta upp med Tnja&Elin. Vi packade våra cyklar fulla med facklor, filtar, brandfiltar och en bergssprängare och sedan gav vi oss av till en grundskola för ett kort elduppträdande. Kidsen var OTÅLIGA som tusan. De skrek och tjimmade innan vi hunnit sätta igång. Själva eldningen gick bra och vi blev genast populära bland barnen igen. När det var över som kom en skock med ungar och petade  på våra armar (eftersom vi fakirade), frågade och bad om autografer. Jag, Tanja och Elin fick skriva för glatta livet, det var en mindre flock med autograftörstiga barn som ryckte och bråkade. Lite festligt.

Efteråt så stod jag och Tanja och pratade om allt och ingenting. Det var himla mysigt, jag håller tummarna för att de sista stressiga veckorna i skolan ska gå bra för henne. Själv kan jag äntligen vila och göra ingenting. Jag tror nog att jag ska ta lite helg i ett par dagar.

Nej, nu blir det tv och godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0