Älskade, älskade kunskapskanalen

Finns det något underbarare än dokumentärfilmer om ämnen som man egentligen inte visste att man var intresserad av? Kunskapskanalen, TV4 Fakta, Discovery och Animalplanet går varma här hemma. Jag slukar det mesta, från program om apor och deras intelligens, tibetanska tanter som skrattar med sina tandlösa leenden till faktaspäckade timmar om andra världskriget. Jag ryser av välbehag bara av att tänka på det.

Just nu är det de tibetanska tanterna som förgyller min kväll. Det vanligaste brukar dock vara World war II, jag blir helt till mig i trasorna när jag inser att det ska komma en dokumetär som behandlar det ämnet på tv, det känns som ett lite avvikande beteende. Börjar jag bli en nörd?

Kommentarer
Postat av: Sussie

Nej, du är - till en bästa väns stolthet - sunt kunskapstörstande och väldigt intelligent! Och du behöver aldrig skämmas inför Filip Hammar i tidiga 2000-talets "Ursäkta Röran".

Med kärlek,

Helen

2008-05-19 @ 02:00:56
URL: http://susannapetersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0