När ska man vila då?

Den här veckan har gått i en rasande fart. Jag har både hunnit med arbete och tentaskrivning. Det första var mycket mer angenämt än det sistnämnda. På måndag kommer jag att kallsvettas då jag ska leta upp listan med resultaten. Det är mycket möjligt att det gick helt åt skogen.

Nåja, i fredags åt jag lunch på gamla högstadieskolan. Många skulle ha ryggat tillbaka av ren fasa bara de fick höra talas om skolmatsalar, men jag gick dit - glad i hågen och lycklig som ett barn. Det är nämligen så här att sist jag var där (vilket var år och dar sedan) så fick jag riktigt bra mat, jag hoppades givetvis på en repris. Jag måste säga att jag inte blev besviken! Det är nämligen så att man blir ofantligt bortskämd som vegetarian ibland. Just min högstadieskola hade en passion för att laga riktigt bra vegetarisk mat, och de har minsann utvecklats ytterligare sedan jag var där sist. Alla tummar upp för dem!

Ehum, nog om mat nu. Den här veckan har jag jobbat två dagar, så nu är jag färdig med min bredvidgång. På torsdag ska jag jobba själv för första gången, men det är bara ett par timmar så det går nog kalas. Idg skulle jag också jobabt, men en annan tog det passet så jag kunde vara med på teaterträningen istället, vilket var ytterst angenämt. Jag är sjukt peppad på att spela teater nu!

Idag så träffade jag Sandy också. Vi gick till Konsum och köpte fika och sedan satte vi oss hemma hos mig och ägnade några timmar åt att äta, skratta och prata en himla massa goja. Hon är grymt trevlig, vi bara pratar på om allt mellan himmel och jord. Det är en bekantskap att vårda ömt.

Min kamera ligger hemma hos Rasmus. jag glömde den där igår när jag var och hälsade på för att spela tv-spel. Jag fastnade dock vid hans flickvän& hennes kompisar och pratade & drack cider mesta delen av tiden. Senare på kvällen så var jag med och spelade ett tag, men tröttnade snart på lumpensnubbarnas "mörda-mörda-vinna-vinna"-atittyd och ägnade mig åt att göra något som inte innebar att förolämpa motståndaren till fördärvelse. En av dessaaktiviteter var att sitta och mysprata med Millan. Niclas och Jonas var också där, vilket fick det hela att kännas som en vanlig vardagskväll under gymnasietiden. Gud, jag blir nostalgisk!

Imorgon ska jag repa teater och plugga fysik. Det är inte mycket ro och vila för mig under helgerna. Jag undrar när jag ska få mina vilodagar egentligen. Det är en jobbig vecka framför mig nu, tenta, föreläsningar och jobb. Samt så kommer jag och Ola inte att kunna höras av så mycket. Men om en vecka så ska jag ner till honom, det gör mig gladare än en skrattmås.

Nu är det dåliga deckare som lockar!
Ajöss

Kommentarer
Postat av: Mårten (Moppa)

Oj, låter som att jag missade något igår. Gick eldandet och allt bra? Vi måste fika nån dag!!!

2008-03-02 @ 16:16:08
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0