Upptrappning

Har ni någon gång tänkt på att saker eskalerar? Speciellt känslor och sinnesstämning. När något dåligt händer så öser det plötsligt ner olycka, hemskheter och sorg. Dåliga saker blir värre och ytterligare hemskheter inträffar. Allt blir en spiral neråt, som blir snävare och snävare. Så plötsligt, så dyker något upp. Något som är lite ljusare och skiner upp ens nattsvarta tillvaro. I nästa sekund så tänds ytterligare en lyckoglimt och tillsist så tycks hela livet glittra och skina.

Precis så är det för mig nu. När jag trodde att jag skulle så skallen i botten så kom det ett par armar och fångade upp mig. Därefter kom en kram, ett par varma ord. En expojkvän som bjuder på glass och lockar fram skratt, en kompis som nickar förstående, ett samtal från ens kärlek, en familjestund och så märker man.. att tåget satt igång, livet står inte stilla längre utan rör sig framåt. Det finns alltid lite hopp, bara någon hjälper än att få syn på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0