Tråksommar

Nu har vädret vänt och blivit grått. Humöret har gjort en störtdykning ner till fotknölarna. Hela sommaren kommer jag att få snåla och spara. Tydligen så får jag lönen med en månads förskjutning, vilket innebär att den första riktiga lönen kommer i slutet av juli, dvs när sommaren nästan är slut. Tills dess ska jag leva på endast några hundralappar. Varför i hela fridens namn jobbar jag ens under sommaren då? Jag ville ha pengar till sommaren, inte hösten för tusan! Blod och död åt sommarvik.

Blod och död åt det mesta just nu. T.ex. att jag inte har råd med mitt busskort till jobbet. Jag kommer inte att kunna göra något alls i sommar. Så, har ni några planer.. hör inte av er till mig. jag kommer ändå inte att kunna medverka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0