Långa dagar

Hur kommer det isg att mina dagar blir långa som evigheter? Igår var det en sådan dag. Den avslutdes nämligen 05.15 imorse, då jag äntligen kom hem och kunde slockna i sängen. Fast det var en underbart rolig dag, trots att Linkin Park ställde in sin spelning så var festivaldagen en fullträff. Jag såg en del band som jag inte lyssnat på innan, några som jag hört lite av och träffade människor jag känner. Att vara där över dagen räckte, i varje fall för det här året. Jag skulle kunna tänka mig att stanna hela festivalen något annat år, men just denna sommaren är redan sprängfylld med aktiviteter.

Jag blir lite hänförd av människor på festival. Uner några dagar blir det helt okej att vara odrägligt full, skabbig, skitig, översminkad, överaktiv och komma på mer eller mindre pinsamma ideér. Folk anser det charmigt om någon kommer fram och ber en att klottra sitt namn på hans kropp. Eller om någon går klädd i helcrazy kläder och lyssnar på lika crazy musik, gärna i något tema ex. turtles, superman ect. Det ska vara så galet som möjligt, för alla andra på festivalen uppskattar dessa galenheter. Även jag! Jag tror att festivaltiden blir lite avslappnat, lössläppt och galet, som en motpol till det seriösa livet man lever annars. Under dessa musikspäckade dagar kan man leva ut alla sina tokigheter för att sedan återvända hem och vara vanlig, lugn och samlad. Det är ändå något som jag gillar med festivalandet, det är så fullt av sjuka saker, galna upptåg och ovanliga syner så att man känner att livet har fått spänning nog för flera dagar framåt.

Nej, hu vad det regnar. Jag är glad för att vädret var vackert igår och för att jag få sitta inne under en filt och kura idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0