Hemma igen

Så, nu är jag tillbaka i Småland igen, dygnet i Skåne var välbehövt och mysigt. Att få krama om sötnosen och krypa ner i soffan och kika på när han spelar Resident Evil var verkligen precis vad jag behövde. Jag såg även till att överösahonom med kärlek, pussar och mysande. Det är lika bra att passa på, när man inte kan ses så ofta som man vill.

Igår så tog vi det enbart lugnt och skönt. Ola hämtade mig vid stationen och körde till hemmakväll (för att säkra söndagens godisintag) innan kosan styrdes hemåt. Vi ägnade därefter kvällen åt tv-spel, film och varandra. Dock så somnade jag under filmen, som alltid. Vi tittade på konungens återkomst, så det gjorde inte så mycket att jag slumrade till, har sett den ett antal gånger innan. Grabben lät mig sussa en stund, men jag vaknade lagom till jättefighten, som vi båda var mest sugna på att se. När den väl varit så stängde vi av och bestämde oss för att det var dax att nana.

Imorse så satt jag och läste ett tag, därefter fikade vi och såg klart på filmen. Fikandet förekommer mer frekvent i mitt liv sedan jag träffade Ola och började åka till Skåne. Även mitt arbete har bidragit till denna ökning. Jag tackar och tar emot, fikastunder ska bli ett regelbundet inslag i min vardag hädanefter.

Nej, nu är det vilotajm, pistagenötter och tvprogram ska förgylla kvällen. Imorgon blir det tandläkaren och sedan jobb.

När vi ändå var inne på fika.. Jag är en obotlig sucker för bakelser, hur ska man kunna motså en skönhet som denna?


Kommentarer
Postat av: L . B j e r n h a g e n

Kul att du tycker det! Och bra, tycker det dominerar våran värld mer än för mycket. Visst är det ju kul att shoppa och titta på snygga kläder. Men det går ut över allas bloggar, och i längden är det inte så intressant -bara kläder.



Okejokej, förstår. Men det låter ju kul det isf :) Ja precis! Ja, 3 veckor ska han vara borta. Har gått precis en vecka idag.

2008-06-23 @ 19:34:22
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0