Helgen- en sammanfattning

Okej, det har varit en uuunderbar helg. Schemat har varit sprängfullt med trevliga aktiviteter och stekheta timmar i solen. Fredagen har jag ju redan berättat lite snabbt om. Jag måste bara ännu en gång understryka hur fantastiskt kul det var att få lära sig nya saker av Trix! Jag och Moppa kommer att bli akrobatikkungar inom en snar framtid.

Efter workshopen så åkte vi till Elin, där det blev gitarr, sång, mys, vattenpipa, kramar och sovande i kåta. Det blev mycket snack om snusk innan vi somnade, som sig bör då alla ligger inklämda i sina sovsäckar, som franska hotdogs. Efter några timmars sömn så annonserade en mobil att det var hög tid att stiga upp. Lördagsmorgonen inleddes med grötkokade i Elins kök och fortsattes med "workshop" inne i stan. Egentligen stod vi mest och visade upp oss och vad vi sysslar med. Vi hade även tre mindre shower. Vi var alla slöa av värmen, så det var väl kanske inte det bästa vi gjort. Trixarna kom förbi och kikade lite på oss, så vi stod och snackade med dem och jag smälte som en isbit i öknen. De är enormt charmiga och har ett väääldigt fördelaktigt utseende, ett plus är ju också att de håller på med samma konstform som undertecknad. Dock så är Trixisarna sjutton rundor bättre, haha. Tur att jag har Ola, annars hade jag gått bananas.Nu när jag har Ola, så behöver jag ingen charmerande muskelknutte, för det har jag ju redan. (Fånigt lycklig flickvän)

Anyway. Vi hade lite shower, kollade på någon festlig trollkarl och snackade med Trix. De blev glada över att höra att vi lärt oss ett akrotrick som de försökte lära ut. Därefter kilade vi iväg några 10-tals meter och såg på...... SIRQUS ALFON! Förbannat roliga killar som blandar 90-tals musik, akrobatik, sång, komik, megafonsång och tokigheter till en underbar mix. Att få se dem och Trix under samma helg gjorde mig helt salig. Efter massa busvisslande, klappande, skuttande och tjoande som publik så sprang vi och packade ihop våra grejer. Jag och Millan stack hemt ill mig och lagade lite mat och gick sedan till bussen. Vi skulle ut på landsbygden, jag skulle på fest med Frida och Millen bor där ute.

Efter 30 minuter på bussen så skuttande jag av och ringde Frida, som hämtade mig. Vi åkte hem till henne, förfestade lite med Christel, Febe och Jossan. Därefter blev det premiärsfest för deras teater i några timmar. Vi efterfestade hos Frida och då följde Julia med. Trevligt värre.

Idag vaknade jag och Frida vid 9, så vi gjorde frukost och såg på Dharma n' Greg. Vid 12-tiden tog jag och Millis bussen hem. Efter det så har jag städat, lagat sushi och varit lyrisk över att jag klarade min hemtenta. Tjo!!

Tack alla för en FANTASTISK helg!

Kommentarer
Postat av: Moppa

Tack själv!!!

Sitter här med en extra utsträckt skulderbladsmuskel som gör att jag inte andas fullt ut, men det är det verkligen värt!

Ska ringa kommunen idag och försöka få tillstånd att få träna i Museiparken, hur låter det? :D.

Trix och Sirqus Alfon var guld värda! Där missade folk något!

Puss och kram!

2008-06-02 @ 08:34:52
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0