Galna drömmar

Ja, nu har jag stigit upp, ätit och borstat mina bissingar. Lördagen är här, aka helgen! Jag är ledig i tre dagar och ska njuta löjligt mycket.

Natten har varit sisådär, jag la mig och nanade ganska tidigt eftersom jag avr slut efter jobbet och hade megaont i halsen. Vaknade första gången vid 10 i 7, då jag hade drömt om Ola och att han hade varit iväg på något LAN eller konvent. Fråga mig inte varför, han är inte riktigt den typen. Nåja, han hade i varje fall suttit och outat vårt förhållande på webben, där stod det om våra svårigheter och hur han kände (något som han inte hade pratat med mig om, jag visste inte ens om dessa svårigheter!) Så jag grät som ett barn och hjärtat löpte amok. Det var ungefär där som jag vaknade. Jag gick på toaletten och sedan tvingade jag mig själv att somna om. Innan LAN-delen av föregående dröm så handlade det om mig och någon sång som jag skulle sjunga, men som jag hade glömt melodin på. Jag fick kalla fossingar och sprang därifrån, jag älgade på rätt länge och kom till själva LAN/konvetet och träffade nog Ola där, men sprang därifrån också. kanske var därför som han ansåg att vi hade trubbel i relationen?

Jag somnade om och drömde ännu mer om min stackars grabb. I nästa dröm så var ett av barnen från jobbet med och utvecklades jättemycket! Jag var stolt och jättelycklig. Vi var vid en järnväg, av nån dum jäkla anledning. Sen gick jag själv in på nått partyställe, som liksom inte hade något tak, det var snarare en park, fast runt fanns tältväggar, som någon laburint. Nåja, där inne valsade jag omkring ett slag, träffade Ola utanför och undrade när vi skulle ses. Han skulle iväg samma dag och jag fick ett raseriutbrott av guds nåde! Jag har nog aldrig skällt så mycket, som jag gjorde i denna dröm. Jag skrek att jag hatade honom, att han aldrig hade tid med mig och gud, vet vad. Vilken aggro-brud liksom? Ola blev snopen och sur, blev upphämtad av ett par lumpar-friends i en öppen jeep och lämnade mig, fräsande, skrikande och gråtande. Jag vaknade upp, lite arg, ledsen och förvånad.

Nu är ändå dessa två drömmar ganska normala mot den jag hade natten till igår. Minnet är lite luddigt men det var något i stil med detta:
Jag var inne i ett hus, inte nödvändigtvis mitt eget. Mamma&pappa var också där. Till på köpet så hade jag en hamster och en kattunge som kilade omkring och som jag skulle få tag på, de gömde sig överallt. Under bänkar, soffor, bord. Det hade väl kunnat gå an, om det inte hade funnits en jättekrokodil i huset, som ville äta upp mig&familjen. Jag kände mig lite klipsk och blockerade dörröppningen med stolar, men mamma och pappa plockade bort dem, för de tyckte inte att de behövdes. Plötsligt så var jag ute i nån sjö med någon snubbe, båda klängde vi oss fast i någon stock, men så kom krokodilen och bet av honom fingrarna. Jag blev livrädd och önskade mig bort. Så var jag på nått ställe, en toalett om jag inte minns fel.. alltså en offentlig, till nån klubb/restaurant/teater eller vad det nu var.. och där träffade jag en gammal skolkamrat, tror jag. Nåja, sen var det massa snurr med flygplan och fan och hans moster med. Riktigt skruvat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0