Frukostångest

Det värsta mål mat på dagen som finns är frukosten. Jag HATAR att äta frukost, det finns sällan någonting som jag gillar att äta på morgonen. Det slutar oftast med att jag tvingar i mig någontiing som i varje fall inte smakar kräk och börjar därefter att längta efter lunch. Defå undantag i denna orgie i självplågning är mitt mogonkäkande i Skåneland. När man vaknar upp där nere i södern, med en vacker karl vid sin sida så smakar plötsligt all mat mumma. Olas kylskåp är alltid fullt av hejdundrande bra frukostmat. Inte för att det skiljer sig så mycket från mitt, men av någon underlig anledning så är all maten god när jag är där men inte här.

Nu ska jag skärpa mig och försöka plocka ihop lite mat. Jag gick en runda till köket nyss, men rynkade på näsan åt allt som fanns att stoppa i munnen. Jag måste göra ett nytt försök. När jag hittat något så kommer jag tillbaka och berättar om balen och studenten från förra veckan, bättre sent än aldrig liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0