Diggar och dissar

Det finns vissa saker som jag gillar och vissa som jag ogillar.

Veckans diggande:

- Studenten!
Blir man inte lycklig av alla strålande 3or som skriker ut sin frihet i sommarsolen? Ja, eller man blir i varje fall glad av studentskivor, där det bjuds på smarrig mat och härliga välkomstbål. Smålänningen i mig hurrar över all gratisförtäring.

-
Mer vinbär och hallon. Äntligen så har det producerats en dryck som inte smakar konstgjort, utan faktiskt precis det som den utger sig för att smaka. Vinbär och hallon kan vara årets bästa dryck! Jag är en obotlig sucker för hallon, men inte så förtjust i svarta vinbär. Mer lyckas pricka helt rätt, genom att låta sin icke-kolsyrade skatt smaka nyplockade hallon och nada mas. Vi tackar och bockar för det.

- Sommarvärmen Ja, det är kanske lite väl varmt och man blir lite slö. Men i juli, efter en månads regn, så kommer de senaste veckorna att framstå som rena paradisvädret. Det gäller bara att bunkra upp med solfaktor och vatten, så klarar man sig relativt bra.

- Loke Den karln är sommar för mig. Har ni missat honom så kan jag rekommendera att ni besöker hans hemsida, bums! Sommarkatt och kärlekskalas för tankarna till vilda och varma sommarnätter, där allt blir möjligt! Annars så är "Dig som aldrig blev" en favorit, sentimental och känslosam som jag är. Lokes hemsida

- Sade Jag blir löjligt gråtmild till hennes "By your side", en beskrivning på livet jsut nu. Att en grungebrud som jag blir svag i knäna för en populärmusikalisk ballad som den här är snudd på pinsamt, men jag är väl inte så hård som jag har försökt att inbilla mig.

Veckans diss:

-Studenten Nu när alla förväntansfulla studenter rusar omkring och tjoar på gatorna så känner jag mig lite kluven. Alla bubblar av framtidsplaner och funderingar, själv funderar jag över vad jag egentligen har gjort sen min student. Jag måste illa kvickt komma på en framtidsplan jag också, så att jag inte behöver skämmas.

-
Att inte veta Vetenskap är underbart, ovetskap är bod och död. Att ha en anhörig som är sjuk, men inte veta hur det ska sluta är en pina. Att inte veta om jag kommer in på de linjer som jag har sökt gör mig nervös. Att inte veta hur någon känner kan driva en människa till vansinne. Att inte veta när Ola och jag ska ses igen gör mig nedstämd. Att inte veta om det kommer att bli fred i världen gör alla pacifister upprörda. Det finns helt enkelt för mycket saker som man inte vet, för att livet ska vara helt perfekt.

-Busstider Att bussarna slutar att gå en kvart innan jag slutar, de dagar som jag jobbar kväll, gör mig en smula upprörd. Istället får jag vänta 1½ h och ta tåget hem kl 23.22. Lagom upphetsande, men alternativet är taxi och det säger min ekonomi nej till. Tack vare dessa förbannade busstider så tvingas jag nu att köpa ett busskort med tågtillägg, vilket kommer att kosta skjortan. Dock så värderar jag att få sova hemma högre än att snåla in på ett par hundralappar.

-Lumpen Okej, lumpen i sig kan säkert vara en hejdundrande bra grej. Jag skulle nog själv tycka att det var förbanant roligt. Men själva idéen med att förvara min pojkvän hundra(-ish) mil bort från mig känns som det dummaste på år och dar. De hade förvisso fått förvara honom 300 mil från mig, om de bara hade låtit honom komma hemma till mig varje helg och inte tvingat honom att ligga inne varannan helg. Nej, Umeå! Nu får ni baske mig ge tillbaka min karl! Ni har lånat honom länge nog.

-
Att vara nästanvuxen under sommaren Problemet med att vara student under sommaren är att man glatt söker sommarvik. När ungarna får ha sommarlov och äta glass tills de storknar och de vuxnare vuxna har semester så tjänar vi kosing för glatta livet. Trots detta så går ekonomin knappt ihop sig, det är nästan så att man önskar att man vore 13 år, finnig och sommarlovsledig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0