Att längta, att sakna

Vissa dagar är bara sådär, hopplöst fulla av saker som sätter en ur spel. Jag tror att detta är en sådan dag. Jag är lite ur balans just nu. För i ärlighetens namn så skulle jag vilja ta mig tillbaka drygt 1 år tillbaka i tiden. Några månader innan studenten, då allt var så underbart! När livet utspelade sig i en källare, där vänner kom och samlades, där jag spenderade nästan all min lediga tid och där två av mina närmaste bodde. Där vi hade vårt egna lilla brudkollektiv, med vin, sång och skitsnack. Där killar aldrig fungerade som vi ville, där vi var bittra, på ett skönt sätt. Ja, jag skulle kunnat ge vad som helst för att få vara singelbitter, tjejfnittrig och vinlycklig i källaren tillsammans med dessa människor igen. Jag saknar verkligen den här tiden, hur enkelt och komplicerat allt var. Hur skönt det kändes att ha människor att lita på i vått & torrt.

Jag saknar er, så oerhört mycket. Jag  längtar, längtar efter att  börja räkna ner dagarna till er hemkomst. Därefter så får vi se till att pussla samman våra liv med varandras igen. Hur, var och när. Vad spelar det för roll, så länge vi får uppleva ungdomens glada dagar tillsammans, lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0