Varför?

Snälla, kan någon förklara för mig varför jag är uppe vid den här tiden?
Har redan ätit frukost och klätt på mig( (nåja), trots att jag gick och la mig relativt nyss!
Åh, jag hatar tidiga mornar, jag vill sova evighetslänge och njuta av att jag är ledig.
Samtidigt så vill jag inget hellre än att gå upp tidigt som tusan, pigg och alert.
Jag vill liksom inte missa så stor del av dagen, men tyvärr så är jag ingen morgonmänniska.

Idag är framtidsångesten tillbaka. Jag är inte ett dugg sugen på hösten just nu.
Direkt efter mitt sommarvik är slut så måste jag försöka styra upp nått annat jobb.
Eller i varje fall skriva upp mig på så mycket timmar som det bara går hos det nuvarande.
Varför? Jag vill vara lite, lite, lite ledig. Det senaste året har jag inte haft tid för vila.
Jag har pluggat som en galning och all övrig tid har jag arbetat, hur kul är det?
Nu när plugget är slut så läggs ännu mer tid på att jobba (hutlöst mycket tid!)
När jobbet sen är slut så måste jag jobba ännu mer! Vilken ond cirkel.
Jag är sugen på att plugga, BARA plugga. Jag vill ha bara EN sysselsättning.
Samt så vill jag inte bo kvar i den här stan. Jag behöver också pröva mina vingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0