Slöande innan arbetande

Okej, nu är det så här att jag har nästan 3 timmar på mig innan jag ska gå till tåget. Jag trodde att jag hade bråttom (hur kunde jag ha så fel?) så jag hinkade i mig maten i en rasande fart. Nu sitter jag och ser lite snopen ut och undrar vad jag ska göra innan jag måste gå till min transport. Jag funderar på att ta en liten dusch och läsa en stund.

Idag har jag börjat göra en "till-hösten-.lista", eftersom jag inte vet vad jag ska syssla med efter sommaren. Jag var überstressad en stund igår, jag kan ju inte bara gå omkring och göra inget alls. Sedan så började jag fundera en smula, är det så farligt att vara sysslolös ett tag? Jag har tidigare pressat in så mycket som jag har kunnat i ett redan fullspäckat schema, nu kanske jag äntligen kan ha lite pauser och lite rymd, tid och ork. Jag har en liten sparbuffert som borde kunna hålla mig på fötter i ett halvår. Jag tror även att jag kan få stanna kvar som timanställd på mitt nuvarande jobb, vilket innebär att lite småslantar kommer att trilla in. (Och man ska inte glömma att jag lyckades leva på +/- 0 kr hela förra höstterminen (och en bit in på våren) så det ska väl inte vara några problem att lyckas leva likadant igen. )

Nåväl, jag började fundera på vad jag vill göra men inte har haft tid till innan. Alla desa saker har lagts till på min "till-hösten-lista":

-Ta körkort (Ola har retat mig länge nog, jag borde ta mig i kragen)
- Fixa mitt mörkerrum & knäppa lite bilder
- Se världen. USA lockar och Fia tjatar om en resa söderut. Jag är lättövertalad.
- Pyssla, sy och dona. Jag har aldrig tid till sådant längre.
- Helhelger runt om i landet, med de jag trivs med.
- läsa en intenetbaserad medicinkurs
- Ta sånglektioner

Nej, nu ska jag nog duscha lite, sen blir det vilande och därefter tunga steg mot tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0