Sista timamrna av ledighet...

Så, nu är min lediga vecka snart över. Imorgon blir det arbete mellan 8.45 och 18.15, så det blir ingen mjukstart direkt. Nåväl, jag har hunnit vila upp mig ganska bra, så jag ska inte klaga. Ola har varit här sen torsdagkväll, men åkte hem för 2 timmar sedan. Har varit en långhelg, med andra ord. Det behövdes VERKLIGEN! Om en vecka så åker han till Umeå igen, därefter så blir det pusslande med träffandet igen, uschanamej. Men det kommer nog att gå bra, det dröjer inte länge tills han flyttas ner till Skåne. Då blir det lite närmare och lite lättare.

Så, helgen i korta drag:

Torsdag, bara mysande och slappande. Vi tittade på tv och umgicks, mycket mysigt.

Fredag: Vi sov ganska länge, därefter så tog vi en runda på stan. vi kikade runt på lite möbler, spel och annat onyttigt. Efter någon timme så blev jag lite hungrig, så vi beslutade oss för att ta en fika. Innan dess så sprang vi in på en resebyrå och hämtade lite kataloger att bläddra i. Vi började dividera om vad vi ville ha till fika, men det slutade med att vi åt lunch på en sushirestaurang. Hehe, jag kan inte klaga. Det var himla mysigt. På vägen hem så skulle vi hyra film, men vi hittade ingen vi ville ha. Lycklitvis så finns det en annan videouthyrningsbutik, så vi styrde kosan till den. Efter lite eftertanke så hyrde vi Xmen II, eftersom jag inte har sett den (och både jag och Ola är suckers för superhjälte-filmer). Vi köpte lite godis och varsinn dricka också, eftersom vi var på spenderingshumör. Därefter traskade vi hem, tittade i katalogerna, åt godis och spelade tv-spel. På kvällen satte vi igång filmen och gottade ner oss i soffan. En toppendag!

Lördag: Vi tog en ny runda på stan, rekordkort dock. Vi skulle kika på mobil, men det visade ju sig att alla förbannade telefoner är operatörslåsta. Jag vill ha en olåst mobil, för guds skull! När vi gick hemåt så svängde vi in på biografen och köpte biobiljetter; Kung Fu Panda. När vi kommit hem så åt vi lunch och sedan åkte vi ut till flygfältet och pappa tog med oss på en liten lufttur, mycket angenämt. Småland från ovan är ganska vackert ändå. Snabbt hem, äta och sedan ner till bion. Den var ganska söt, eller så tyckte jag det för att mitt sällskap var utmärkt, vem vet? När vi kom hem så såg vi på ytterligare en film (nåja, jag somnade..)

Söndag: Idag har vi bara skrotat runt och försökt skjuta upp hans hemfärd. Lite tv-spel (sega är det bästa jag vet!) och lite kramade och massa ätande, det har varit dagen i ett nötskal. tillsist så fick vi traska ner till stationen och pussa varandra hejdå. Men förhoppningsvis så träffas vi på onsdga igen.

Nej, nu ska jag dammsuga och dricka O'boy!

Au Revoir

Småland från luften (ursäkta kvalitén, men den är tagen med mobilkamera..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0