Shoppingen avklarad

Så, nu har jag varit nere på stan en runda. Tittade lite på ny mobil, men jag vet inte vad jag ska köpa för någon. Är lite sugen på en Sony Ericsson, men har ingen aning om vilken modell. Jag såg en snyggnere hos Ola, men har inte hittat den här! Fy vad dumt. Har för mig att den var svart&lite grön, men å andra sidan så kan jag minnas fel.

Rundan på stan var inte helt meningslös, jag hittade en t-shirt inne på Lindex (barnavdelningen, en tvärhand hög som jag är). Den matchade mina shorts kalasbra och var sådär lagom fånig, vilket innebär att den kommer att klassas som charmig. Den blev min för 40 kronor, vilket är ett helt okej pris, anser jag. Att vara mindre än en myra är billigt ska jag tala om. Visserligen så kan det vara skittrist ibland, speciellt på skofronten. Mina minifossingar klarar inte av damavdelningen, så de mesta skorna inhandlas på second hand eller barnavdelningen. Lyckigtvis så kan jag ha damkläder, så hela garderoben slipper att översvämmas av små glittriga klänningar och rosa t-shirts.

Igår så blev jag grymt besviken. Innan träffen med eldgänget så styrde jag kosan in på Ica, för att handla lite frallor och en dricka. Jag letade efter en mer hallon/svartvinbär, men där gick jag i bet. De hade massa andra mersorter, så jag stod och grunnade en stund. Jag såg dock att de en festis som smakade hallon/blåbär och det väckte hoppet hos mig. Mers hallon/vinbär är bland det bästa jag har druckit-köp den!! Jag hade en svag förhoppning på att festis motsvarighet skulle smaka ungefär lika gott, eller i varje fall hälften så gott. Tji, fick jag. Istället för smaken av nyplockade hallon så fick jag stå ut med konstgjord hallonsmak med en touch av blåbärsläsk. Visserligen så var smaken inte fullt så farlig, emn om man jämför med hallondrycken från Mer så är det ett riktigt bottennapp.

Nej, nu ska jag fortsätta att läsa, samt knapra i mig jordgubbssnören - Nostalgi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0