Saker jag inte fattar

Något som jag verkligen inte förstår är modebloggar. Det finns hur många som helst av dem och ingen av dem fångar mitt intresse. Jag har inte någon lust alls att kika på folk i superstylade outfits eller högar med nya inköp. Jag vill själv handla eller styla upp mig, inte se på när andra gör det. Visst så kan jag uppskatta inslag av kläder eller tips, men inte spaltmeter med info om mode.

Egentligen så är hela bloggfenomenet ganska udda för mig, jag läser mina vänners bloggar och bloggar för att de ska ha ordning på mig. Ibland klickar jag in på andra personers bloggar och jag uppskattar verkligen de som kan uttrycka sig på ett roligt sätt. Det som jag däremot inte fattar är de som ska försöka tjäna läsare på att skriva strunt om andra "stora" bloggare. Jag börjar känna mig gammal, när jag inser att de som kommer klampa på röda mattan i framtiden är helt främmande för mig, de som tjänar pengar på att skriva helt meningslösa saker i en internetbaserad dagbok. Det är en sorts kändisskap som jag inte förstår mig på, men sure thing man får väl vara lite öppen kanske.

Nåja, jag ser med spänning fram emot den dagen som världen är beredd på att låta människor som faktiskt gör skillnad bli kända och erkända. De förtjänar det mycket, mycket mer. Fler människor borde engagera sig i att förbättra istället för att försöka få sina 15 minutes of fame.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0