Om mig & mannen i mitt liv

Jag känner att livet är bättre än på länge, trots att mycket är krångligt och att det är väldigt mycket som har varit tungt. Jag har jobbat häcken av mig i en vecka och nu väntar 7 lediga dagar med vänner, kärlek och vila. Jag ska slappa, städa, sy och umgås med min karl.

På tal om honom, han är en baddare på att laga mat. Ola är lite blygsam och säger att han inte alls är så bra. Men när jag drar fram en tetrapack med färdiglagad pastasås så kan han ställa sig och laga mexikansk lyxmiddag. haha. Igår så gick vi och handlade för att laga kvällsmat och beslutade oss för att göra något asiatiskt. Ola slängde ner massa grejer i kundkorgen och sedan traskade vi hem. Därefter så hängde han på sig ett förkläde och förkunnade för mig att jag lunde se på film om jag ville. Enligt honom så är det jobbigt när det är mer än en som lagar maten, för det blir så mycket spring och trängsel i köket. Jag tror dock att han har förstått att jag är rätt dålig på matlagning. Efter en halvtimme så doftade det underbart i hela köket & även in till mig vid tv:n. Ola hade lagat en kinainspirerad veg.gryta med äggnudlar. Jisses amalia, det gick inte av för hackor det!

Han är helt enkelt den som kommer att få laga mat när vi flyttar ihop. Han är ganska renlig av sig också och plockar undan efter sig, så det är ju ett stort plus i kanten. Hehe, vilken hemmaman, va? Jag tror minsann att jag fångat en riktig pärla. Trots att det gått 7 månader (exakt) sen vi blev tillsammans så kittlas det fortfarande i magen. Jag blir nykär i honom lite då och då. Det är väldigt mysigt att få umgås, göra ingenting och ligga och prata med varandra i sängen om ditt och datt. Precis lika mysigt är det att faktiskt hitta på något; festa med vänner, se på bra band eller att åka och bada med gemensamma kompisar.

Nej, nog om mig och min smöriga förälskelse.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Grattis! Till Ola, också.

2008-07-18 @ 23:01:46
URL: http://susannapetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0