Oj!

Det är kul att logga in och se att det faktiskt är folk som läser vad jag skriver. Då och då kommenterar de närmaste och ibland dimper någon "läs-min-blogg"- kommentar ner (det mest ironiska är när man skrivit ett ledset och uppgivet inlägg och någon postar ett "hoppas att du har en bra dag"). Det händer ju också att det är någon främling som kommenterat det man skrivit. Lite roligt att folk faktiskt läser. Jag skriver mest för mig själv (och för alla långtbortingar som jag inte kan träffa, men vill uppdatera om vardagen). Jag gillar ord. Jag tycker om att skapa meningar med ord, gärna lite snärtiga och med viss läsrytm. Jag gillar när texten lever och det blir ett fräscht språk med glimten i ögat. Således så skriver jag för mitt eget höga nöjes skull. Det är lite för att utveckla någon form av rapphet och språklig variation, att lära mig formulera snyggt och använda ord som glöms bort i tentaskrivningssammanhang. Egentligen så förväntar jag mig knappt att ens mina närmaste ska orka läsa allt detta bullshit, men till min stora förvåning så har jag insett att jag oftast har fler läsare än vad jag har vänner som vet om denna blogg, crazy hu? jag gissar dock på att jag inte har en trogen skara, utan lite ströläsare som hamnat här då de kikat runt. Men ni är ju också välkomna.

Nå, nog pratat om detta. Jag skulle egentligen bara logga in för att påminna mig själv om att tillaga quinoasallad fler gånger. Det är gott och inte allt för dyrt. Jag brukar göra en varm sallad (heter väl kanske inte sallad då) på zuccini, auberguin, vitlök, champinjoner, lite tomat, chili och kanske paprika (Eller vad man nu har hemma). Allt delas i mindre bitar (tärnas eller skivas) och steks i olja med lite salt och peppar. Quinoan kokar jag upp med en buljong och sedan blandas de bägge komponenterna. Ibland gör jag lite gurka och isberg som jag blandar i när det svalnat ner lite. En kall, men het, sås är gott till. Ex. Gräddfil med chilisås, sambal olek, röd currypasta och lite vitlök. En ny maträtt på "kom-ihåg-att-tillaga-listan". Jag ska dock påminna mig om att ha i kidneybönor (eller andra bönor) i, samt lite bröd till. Jag tror att det är lite bättre, för då får man med proteinerna med. (och bröd är väl ganska bra när man vill binda proteinerna. Har för mig att jag läst att vete och baljväxter är bra att kombinera när man ska få i sig protein.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0