Ledig tisdag & planeringen för dagen

Så, nu är jag ledig ytterligare en dag, jag är lycklig som ett fån. Idag ska jag bara ligga i soffan och läsa, samt gå lite på stan och leta efter en ny mobil + annat nyttigt.

Pojkvännen var underbar under visiten hos honom. När jag kom ner, efter jobbet, så gick vi och handlade. Därefter lagade vi mat, det blev mexikanskt. Mycket gott, han är ganska duktig på matlagning ändå. Jag lyckades givetvis skära mig i fingret, så jag gjorde inte så jättemhycket nytta. Vi dukade upp vid tv:n och satt och åt till Matrix, mycket uppskattat. Efter maten så plockade vi undan och hämtade godisen + vindruvorna som vi köpt samtidigt som maten. Vi fortsatte att se på filmen, men sedan blev vi allt för trötta, så vi stängde av och borstade tänderna. Därefter var det läggdax, men innan lampan släcktes så låg vi och läste en stund. Det var himla mysigt, tyvärr så är boken som jag läser ganska komplicerad. Den är grymt bra, men man kan inte sträckläsa den, för då går det bara runt i huvudet.

Igår så åt vi frukost vid tv:n, såg klart Matrix och tittade på Happy Feet. Himla söt film, trots att jag är en sådan bölapa och fick ont i hjärtat större delen av filmen. Efteråt så gick vi ut på stan lite, kikade på ny mobil, lite spel, hämtade ut Olas paket på posten och bara strosade lite. Det var en mycket trevlig eftermiddag. Väl hemma hos Ola igen så kikade vi på den andra matrixfilmen. Både jag och karln slumrade till en stund. När den var slut så packade jag ihop mina saker och ställde dem vid dörren, därefter gick jag och kelade med Ola, som låg kvar i soffan, i några minuter. Vid 20.10 började vi strosa ner till stationen, där träffade vi Micke och Kalle, som slöt upp vid Olas sida. Själv fick jag ta adjö av min älskling och hoppa på tåget hem. Dock så gick hemresen jättesnabbt, eftersom Ola lånade ut sista Harry Potter-boken till mig. Jag blev lycklig som ett barn, jag har funderat på att köpa den ett tag, men det har inte blivit av. Jag är väldigt kluven till dessa böcker, men kan inte låta bli att sträckläsa dem när jag får dem i min hand.

Nej, nu ska jag läsa lite och sen ska jag ut på stan. Au revoir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0