Jag hatar meritpoängen

År 2010 så är mina betyg värdelösa, trots att de är superb idag. Meritpoängen är min största fiende, eftersom beslutet togs efter det att jag hade chans att läsa in meriterande ämnen och förbjuder mig att läsa in dem efter gymnasiet (och få poäng för dem) dock så ska jag dömas efter samma kriterier. Skitsystem!! Varför skulle jag då fixa finfina betyg när jag tog studenten, de spelar ju liksom ändå ingen roll om 2 år.

Eftersom jag vill komma in på ett program med skyhögt snitt och absurt många sökande så är oddsen inte jättehöga för att jag ska komma in innan 2010, därefter så är de pyttepyttepyttepyttepyttesmå. Jag hatar skolpolitik, för den är fanimej ALDRIG bra. Det ska alltid slå tillbaka på de som verkligen kämpar och vill något, samtidigt som man bejakar sin egna utveckling. Jag avskyr alla lönnfeta (och lönefeta) medelålders politikergubbar som sitter på sina käckar i riksdagen och yttrar sig om hur ungdomar har det i skolan idag, trots att de själva inte satt foten innanför en skolbyggnad på 30 år. (De har garanterat flottig överkamning också och tanken på det gör mig ännu mer irriterad. jag hatar flottiga överkamningar)

Jag har precis begravt mina drömmar och stampat sönder mina framtidsplaner. Om ett par minuter så ska jag lägga mig och lipa i soffan och därefter försöka komma på vad fan jag ska göra i resten av mitt liv. BUHU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0