Förbannade NSF försvinn från min stad!!

Alltså, jag tycker ändå att jag bor i en liten småländsk idyll (trots min skåne-längtan som har börjat gro i hjärteroten), där stad och natur ligger väldigt nära. Jag trivs med att kunna rasta jycken i lummiga parker eller ute i skogen, traska omkring bland björkar, ris, snår och sten. Jag är ju lantis från början, så jag behöver min friska luft och mitt gröna landskap. Samtidigt så älskar jag att få uppleva stadspulsen! Eftersom min kära hemstad har berikats med bägge dessa attribut så trivs jag som fisken i vattnet, även om stan ibland kan kännas lite för liten (eller lite för välbekant kanske?).

Hur som helst, allt skulle varit frid och fröjd om inte NSF hade beslutat sig för att besudla stadskärnan. Finns det något som jag ABSOLUT INTE tål så är det NSF och liknande organisationer. Eller människor som delar deras åsikter, för den delen. Jag blir så förbannat frustrerad över deras korkade påståenden, missvisande statistik och töntiga fördomar. NSF för mig är töntigt, löjligt och pinsamt. Det gör mig förbannad, så till den grad att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Någonstans så känns det som om dessa gubbjävlar och blondinbimbos måste ha dålig allmänbildning, eller bildning alls. Något annat gör det omöjligt för mig att förstå hur man kan tycka att två människor är olika värda, enbart p.g.a deras etniska bakgrund.

När NSF eller andra svenne-älskande organisationer sticker ut nosen och propagerar för något skrämmande korkat förslag eller åsikt så skäms jag. Jag skäms för att vara född i Sverige, för att räknas till den "ariska" rasen. Just då önskar jag mer än allt annat att jag i varje fall inte vore blond. För jag vill inte vara del av något som de hyllar! Jag vill inte vara blond, blåögd och supersvensk, jag vill vara tvärt emot allt som de propagerar för.

Så, försvinn ur min stad, så att jag kan börja trivas med att vara alldaglig och urtypen av nordisk brud. Så länge de är kvar så kommer jag bara att skämmas, för jag vill inte vara något ideal för deras rashets. Så fan ta er, för ni har tagit ifrån mig lyckan i att se ut som jag gör! Jag vill nämligen inte, för allt i världen, kopplas ihop med er. Jag vill inte att ni ska känna glädje över mitt svenssonaktiga utseende när ni passerar mig på gatan. Så, fram tills att NSF tagit sitt pick och pack och försvunnit så kommer jag inte att vara fullt nöjd med att vara blond, blåögd och helt oexotisk. Något som annars inte hade stört mig det minsta, för i mina ögon så är ingen hårfärg, hudfärg eller ögonfärg mer spännande än den andra. Det är människan i sig som är intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0