Fixarfrasse inreder och hemmafixar

Nu har farmor och farfar fikat klart och gått, trevligt inslag i min vardag måste jag säga. Därför så tänker jag passa på att stoltsera med mitt pysselverk för denna veckan: Ett bord och ljuslyktor. Har byggt ihop bordet av 2ndhand-fynd (bricka och en ställning) och köpt glas som jag har målat. Blev riktigt lyckat faktiskt. Blev kanske inte så mycket billigare än om jag köpt det färdigt, för glasfärg är en smula dyrt. Hade jag verkligen velat spara pengar så hade jag kunnat köpa färgade glas på röda korset, för då hade jag sluppit måla dem. Fast jag finner en viss glädje i att få pyssla själv, så då tyckte jag att jag var värd att lägga lite pengar på färg, lim och band.

Och resultatet blev såhär:

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Visst är det roligare att göra det själv! Jag önskar att jag hade mer tid (och ork) till sådant pyssel.

Jättefint!

2008-07-31 @ 13:21:31
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0