En ledig morgon

Så, skönt att sova ut och inte behöva göra något alls. Den här dagen ska jag ligga i solen, städa och gå på stan. Det är tre mycket trevliga sysselsättningar ändå. Har hittat en klänning som jag kulle kunna döda för samt ett linne som var ganska festligt. Har ju insett att jag inte har några kläder som lämpar sig för krogen, jag är alldeles för lite party. Alla andra är uppklädda och glittrar, men jag står i mina baggyjeans och snackar skit med mina killkompisar. Nåväl, jag behöver ju inte fixa mig, jag går ju inte till krogen för att få napp, även om jag gillar att snygga upp mig. Jag har ju mitt på det torra, så att säga.

Så, igår köptes färjebiljetterna till Visby, så nu återstår det bara en knapp vecka tills jag får återse mitt paradis på jorden. Har jag lite tur så är Ola hemma och ledig när jag kommer tillbaka. Jag står inte ut med tanken på att jag inte kan åka ner till honom så fort jag är ledig. Det är nästan så att jag vill gråta en skvätt.

Nähä, nu ska jag städa undan lite, klä på mig och hämta min cykel vid stationen, funderar nämligen på att cykla ner till Röda korset.

Au revoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0