Bokmani!

Åh, nu är det inte många sidor kvar! Jag sitter verkligen som på nålar, ajajajaj. jag vill inte läsa ut boken, för det kommer att bli ett stort tomrum i mig när den är slut, som det alltid blir när jag har läst klart något. Jag inhandlade tre böcker igår, visserligen. Men till en början så kommer de inte att kännas lika bra, det kommer att vara fel ordmelodi. Jag blir helt galen när jag läser, jag nynnar mig nästan fram i texten. om jag sedan byter författare så går läsandet knackigt, tills att jag har hittat rätt rytm. Det finns liksom en melodi för alla olika sorters böcker, en språkmelodi. Jag föredrar att läsa mycket av samma författare på en gång, då är språket liknande.

Jag hoppas verkligen att några av de nya böckerna kommer att vara grypande och spännande. Under sommaren så blir jag läsgalen, helst så vill jag bara sitta med nosen i en bok hela dagarna. Det finns inget bättre sätt att fördriva tiden på.

Nähä, nu måste jag byta om, det är lite kyligare än väntat idag. Snart måste jag ju till bussen, så det är nog hög tid att göra sig redo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0